Pavla Adamcová
Aktualizováno 17. 7. 2022 10:14
Do Česka vstoupilo letos už 15 nových značek. Podle dat společnosti Cushman & Wakefield, která situaci na tuzemském trhu pravidelně mapuje, je to za pololetí nejvíce od roku 2018. Většina značek si tradičně ke svému působení vybrala Prahu, šlo hlavně o prodejce oblečení a doplňků, nejčastěji z Francie. Podívejte se, o které obchody se už český trh letos stihl rozrůst.
Móda, domácnosti kavárny
Podívejme se podrobněji i na další nově příchozí značky.
- Z kategorie oblečení do Česka nové zavítaly ještě American Vintage, Jacadi Paris nebo sportovní móda iFlow.
- V oblasti vybavení pro domácnosti šlo o prodejny značek Home&You, Materasso a také prodejce Tefal.
- Na trh nově vstoupil také prodejce šperků z Rumunska Teilor a americký prodejce elektroniky HP.
- V kategorii pohostinství pak tuzemským kavárnám přibyla konkurence v podobě značek Caffé Pascucci a L'OR Café.
Otevření obchodů řady značek až v první polovině letošního roku se přitom dá podle analýzy Cushman & Wakefield přisuzovat mimo jiné nejistotě a restrikcím spojeným s pandemií posledních dvou let.
"Řada jich například nemohla dokončit vybavení prodejny v plánovaném termínu kvůli chybějícímu materiálu pro výrobu nábytku a zařízení. Všechny procesy dnes trvají o trochu déle a ve všem se ukazuje určitá setrvačnost, až dva tři roky," podotýká dále Kotrbáček.
Jako pozitivní vidí fakt, že zákazníci mají podle něj stále chuť a potřebu nakupovat - nejen z nutnosti, ale i pro potěšení. "Značky tak nadále mají důvod budovat nové a atraktivní fyzické obchody, aby své zboží co nejvíce přiblížily zákazníkům. Dbají přitom jak na kvalitu obchodních prostor, tak na lokalitu, kde je umístí," uvádí expert na český trh.