Patnáct světových značek, které se nově zabydlely v Česku. Podívejte se, o které jde

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 17. 7. 2022 10:14
Do Česka vstoupilo letos už 15 nových značek. Podle dat společnosti Cushman & Wakefield, která situaci na tuzemském trhu pravidelně mapuje, je to za pololetí nejvíce od roku 2018. Většina značek si tradičně ke svému působení vybrala Prahu, šlo hlavně o prodejce oblečení a doplňků, nejčastěji z Francie. Podívejte se, o které obchody se už český trh letos stihl rozrůst.
Foto: CatwalkPhotos / Shutterstock.com

Český trh je podle partnera v Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka pro zahraniční značky často tím prvním v regionu střední a východní Evropy, na kterém zkoušejí svůj úspěch. "Ani koronavirová pandemie na tom nic nezměnila, zákazníci se po skončení omezení do značné míry vracejí k nákupům v kamenných obchodech, a zdejší kupní síla je pro značky atraktivní," vysvětluje.

Dodává, že kvůli válce na Ukrajině a odchodu mnoha firem z ruského trhu se prodejci snaží hledat náhradu, kterou může částečně být právě tuzemský trh.

Většina nově příchozích značek letos otevřela svou první prodejnu v Praze. Šest jich vzniklo na hlavních nákupních třídách v centru města, pět v obchodních centrech.

Patrný je nyní podle analýzy trend otevírání prodejen v administrativních budovách. "Tuto možnost rády využívají značky zaměřené na technologie nebo design. Na velkorysé ploše v moderním prostředí zde mohou odprezentovat své produkty a služby relevantní cílové skupině potenciálních zákazníků, kteří v kancelářských budovách pracují, zároveň jde zde pro ně dostupnější nájemné," dodává analýza Cushman & Wakefield.

  • Podívejte se, které značky zavítaly na český trh v první polovině letošního roku.
 

Právě se děje

Další zprávy