Češi řekli, kterým značkám nejvíc věří. Projděte si výsledky velké ankety

Iva Špačková Iva Špačková
9. 11. 2017 21:00
Reprezentativní vzorek 4000 spotřebitelů vybíral nejdůvěryhodnější značky v šedesáti kategoriích. Přinášíme podrobné výsledky.
Foto: ČTK

Konzervativní Češi

Třetí ročník ukázal, že Češi nemají rádi změny. Když už jednou dají značce svou důvěru, neradi na ni svůj názor mění. To ukázal přehled vítězů, kde 88 procent z nich obhájilo své loňské prvenství. Jen šest kategorií vyhrála jiná značka než loni (pokud se do porovnání nezahrnou nově vzniklé skupiny).

"Pokud už nějaká značka důvěru spotřebitelů má, nemají konkurenční značky lehkou pozici a musí se velmi snažit, aby se zapsaly do paměti lidí jako důvěryhodné," komentuje výsledek Ivana Valentová ze STEM/MARK.

Zlatou medaili si oproti loňsku vydobyly například Benzina v rámci čerpacích stanic (na první pozici nahradila Shell), značka Deichmann v kategorii prodejců obuvi (dříve Baťa), L&M mezi tabákovými výrobky (dříve Camel), Bosch v kategorii velkých spotřebičů prodejců (dříve Whirlpool) a Tatranky Opavia mezi sušenkami (dříve Zlaté). 

Všichni vítězové se další rok v rámci své kategorie mohou pyšnit logem důvěryhodné značky. Žádná jiná značka toto logo následující rok využívat nemůže.

 

Právě se děje

Další zprávy