Kaufland líčí na "nevěrné" nakupující. Zavádí zákaznické karty, chce jich 1,5 milionu

Ekonomika Ekonomika
12. 2. 2020 10:42
Zákazníci největšího tuzemského obchodního řetězce Kaufland si mohou od středy v prodejnách požádat o věrnostní kartu. Takzvaná Kaufland Card, s kterou společnost přichází na trh, slibuje lidem různé slevové akce i soutěže o hodnotné ceny.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Iva Špačková

Kaufland se tak zařadil po bok dalších čtyř velkých maloobchodních řetězců v Česku, kteří věrnostní program již poskytují - Globus, Billa, Penny Market a Tesco. Naopak Lidl a Albert tuto možnost nenabízejí.

"Jedná se o personalizovaný věrnostní program pro zákazníky. Očekáváme, že se do něho zapojí v tomto roce až 1,5 milionu lidí," sdělila mluvčí společnosti Renata Maierl s tím, že je Česko po Rumunsku teprve druhou zemí, ve které Kaufland Card začala fungovat.

Zájemci si mohou kartu pořídit v tradiční, fyzické formě v podobě plastové karty. Zaměstnanci jim ji poskytnou v kterékoliv prodejně v oddělení informací. Druhou možností je elektronická karta, která vyžaduje stažení mobilní aplikace. Ta je již dostupná jak v Apple Store, tak i pro uživatele Androidu v Google Play.

Plastová karta se dá současně propojit s tou elektronickou. Na jeden digitální účet v aplikaci je také možné přihlásit až pět fyzických karet. 

Slevy zákazníci nepřehlédnou 

"Naším zájmem je, aby držitelé věrnostních karet Kaufland Card měli informace o veškerých výhodách a aktuálních nabídkách, kdekoli a kdykoli. Najdou je v aplikaci, na webových stránkách, v letáku nebo na cenových etiketách v prodejnách," dodala Maierl. 

Držitelé elektronické karty si za každou utracenou stokorunu v obchodě přijdou na jeden bod, který jim věrnostní program připíše na účet. "Body si mohou v budoucnu uplatnit v rámci věrnostních programů nebo je vyměnit za kupony," uvedla Maierl. 

Uživatelé Kaufland Card mohou podle mluvčí vyhrát také finanční obnos v hodnotě svých měsíčních nákupů. V některých měsících chystá Kaufland taktéž soutěže o hodnotné ceny, v únoru půjde například o automobil.

Kaufland v Česku provozuje 133 prodejen a zaměstnává přes 23 500 lidí. Je součástí německé obchodní skupiny Schwarz a kromě ČR působí na trhu v Německu, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Moldávii a na Slovensku.

Věrnostní programy, jejichž hlavní cílem je odlákat zákazníky od konkurence systémem výhod, jsou v Česku řetězci stále využívanější. Místní maloobchodní trh je totiž typický nízkou mírou "věrnosti" a značnou přelétavostí zákazníků za slevovými akcemi, ve kterých řetězce na rozdíl od situace v cizině prodávají většinu zboží.

Na druhou stranu Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, loni v srpnu ukončila věrnostní program iBOD, do kterého byla zapojena i řada obchodních řetězců, protože o něj klesal zájem jak ze strany jejích zákazníků, tak i partnerů.

 

Právě se děje

Další zprávy