Pavla Adamcová
Aktualizováno 21. 12. 2021 9:24
Na "zelenou vlnu" naskakuje stále více výrobců a čeští zákazníci na to slyší. Čím dál víc z nich chce pro své děti pod stromečkem udržitelné hračky, které je zároveň naučí ekologickému cítění. Podle prodejců přitom nemusí jít jen o novinky na trhu, na ekologii se zaměřily už i tradiční společnosti - například Lego, které je se svými stavebnicemi dlouhá léta vánočním hitem číslo jedna.
Tatrovky i kuchyňky pořád táhnou
Stálicí pro nejmenší děti jsou kromě interaktivních hraček klasické dřevěné kostky a také plastové skládací kelímky, které u dětí trénují rozvoj jemné motoriky. Batolatům pak rodiče podle prodejců pořizují i chodítka a tahací hračky, v kurzu jsou také jednoduché stavebnice, Lego Duplo, skládačky a motorické vkládací hračky.
- K bestsellerům pro menší děti pak dlouhodobě patří nejrůznější sady pro různá povolání nebo domácí práce - například lékařský kufřík, sada nářadí nebo dětská kuchyňka.
"Tradiční české značky mají své místo na trhu a daří se jim, i když je jejich podíl na celkové nabídce menší. K dlouhodobým hitům a stálicím patří tatrovky a popelářská auta, rodinná hra Dostihy & sázky a stavebnice Merkur," dodává Hobíková.
Děti, ale i dospělí mají zájem rovněž o sběratelské hračky. Mezi hity momentálně patří hlavně sběratelské figurky se superhrdiny či s Harrym Potterem nebo sběratelské karty Pokémon, autíčka Hotwheels a Matchbox.