reklama
 
 

Hitem Vánoc budou ukulele, čekají prodejci hudebních nástrojů

4. 12. 2017
Ukulele je obrovským trendem posledních pěti let. Ročně se v Česku prodá zhruba dvacet tisíc kusů tohoto nástroje, který připomíná zmenšenou kytaru.

Praha - Nejčastějšími hudebními dárky pod vánočním stromečkem budou letos v České republice nejen kytary a klávesové nástroje, ale také ukulele. Podle statistik výrobců vlastní tento původně havajský nástroj každá osmá česká domácnost a meziročně se letos v Česku prodá o 40 procent více ukulele než loni.

Obchodníci před Vánocemi zaznamenávají i růst prodeje dětských hudebních nástrojů a nástrojů pro začátečníky. Vyplývá to z vyjádření prodejců na dotaz ČTK.

"Ukulele je obrovským trendem posledních pěti let. Ročně se v Česku prodá zhruba dvacet tisíc kusů tohoto nástroje, který připomíná zmenšenou kytaru. Ukulele je populární díky tomu, že je snadné naučit se na ně hrát. Struny jsou měkké, začátečníky to zpočátku nebolí jako u kytary a má pouze čtyři struny. Takže i učení akordů je snadnější.Jistou roli hrají i malé rozměry nástroje, což oceníte zejména při cestování," uvedl Filip Černý, vedoucí marketingu ve společnosti Kytary.cz, která má padesátiprocentní podíl na tuzemském trhu hudebních nástrojů.

Zvýšený zájem předpokládají prodejci v prosinci i o klávesové nástroje a kytary. Například ve společnosti Furch Guitars, která vyrábí ve Velkých Němčicích akustické kytary, letos výrobu postupně navýšili na 7500 kytar, což je o 20 procent více než loni.

"S nárůstem produkce přitom počítáme i v příštím roce. Velký zájem o naše nástroje převládá nejen v zahraničí, kam míří převážná většina naší produkce, ale také v České republice. Za poslední rok jsme v Čechách prodali téměř 600 kytar, tedy o 17 procent více než loni," uvedl Petr Furch ze společnosti Furch Guitars.

Podle statistik výrobců a dovozců hudebních nástrojů se v Česku prodá téměř 60 000 kytar za rok, meziročně má tento nástroj desetiprocentní roční nárůst. Hlavní podíl na trhu mají akustické kytary se 45 procenty, v závěsu jsou klasické (španělky) s 30 procenty a elektrické kytary s 25 procenty podílu.

Kytaru má podle výzkumu společnosti Kytary.cz doma každá třetí rodina. Dominantní jsou prodeje nástrojů pro začátečníky a mírně pokročilé v ceně do 6000 korun.

Trend se však pozvolna posouvá k dražším nástrojům. Nárůst obchodníci pozorují v prodejích kytar v ceně nad 50 000 korun a takzvaných butikových nástrojů, kde je koupě zároveň investicí. "Stejně jako u automobilů veteránů platí také v případě kytar lhůta třicet let na prohlášení za veterána. Oproti vozům u nich ale sběratele často nerozladí šrámy či opotřebení," uvedl Černý.

autor: ČTK | 4. 12. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama