Praha - Tržby drogistického řetězce dm drogerie markt v ČR stouply ve finančním roce 2014/2015 o šest procent na 7,2 miliardy Kč. Výši zisku firma neuvedla. Do modernizace tuzemských prodejen společnost investovala 115 milionů korun, uvedli její zástupci na dnešním setkání s novináři.
Obrat podle společnosti vzrostl v souvislosti se strategií dlouhodobých cen, kdy firma zlevnila více než 2000 produktů. Počet prodejen se meziročně nezměnil a zůstal na čísle 220. "Nárůst obratu se tak generoval ze stávajících prodejen," uvedl jednatel dm drogerie Gerhard Fischer.
V dalším roce plánuje řetězec navýšit počet prodejen o jednotky. Modernizací prošla v posledním roce téměř každá sedmá prodejna v České republice. Průměrná plocha prodejen se zvětšila zhruba o pět procent na zhruba 330 metrů čtverečních.
dm drogerie počítá se spuštěním internetového obchodu v horizontu dvou či tří let. Testovací provoz e-s-hopu již probíhá v Rakousku.
Řetězec v roce 1993 otevřel svou první prodejnu v Českých Budějovicích. V Česku firma zaměstnává celkem 2485 lidí. Zisk za účetní období 2013/2014 činil 231 milionů korun, meziročně se zvýšil o čtyři procenta.
dm drogerie markt je dceřinou společností dm drogerie markt GmbH Rakousko. Celá skupina dm, včetně dm Německo, dosáhla v obchodním roce 2014/15 v 3224 prodejnách obratu 9,075 miliardy eur, meziročně o devět procent víc.