Praha – Čeští obchodníci si mnou ruce. Po pomalém rozjezdu do tuzemských obchodů dorazila tradiční předvánoční nákupní horečka.
Podle obchodníků se během předposledního předvánočního víkendu zvýšily jejich tržby, dokonce natolik, že překonaly stejné období loňského roku. Dosud to přitom vypadalo, že ekonomická nejistota spojená s globální krizí Čechům vzala chuť utrácet.
„Do našich obchodů tuto sobotu a neděli přišlo až o 30 procent zákazníků více než o běžném víkendu. Od pondělí do pátku počet zákazníků vzrostl až o 25 procent,“ citují Finanční noviny mluvčí Tesco Stores ČR Evu Karasovou.
Podstatný nárůst prodeje zaznamenala i společnost Ahold, která provozuje maloobchodní řetězce Albert a Hypernova a v loňském roce se s vydělanými 42 miliardami korun právě spolu s Tescem dělila o první příčku v objemu dosažených tržeb.
Firma uvádí, že návštěvnost jejích obchodů vzrostla až o 60 procent, tržby potom o polovinu, což celkově znamená desetiprocentní nárůst oproti stejnému období loňského roku.
Prodejci se shodují na tom, že nejvíce na odbyt jdou v předvánočním období tradičně hračky, sportovní potřeby, oděvy a kosmetika. Prudce nicméně stoupl i prodej některých potravin, exotického ovoce nebo alkoholu.