Akční leták, ať už v tištěné nebo elektronické podobě, má v průměru 34 stran a jejich nejčastějšími čtenáři jsou ženy ve věku 35 až 44 let. "V tištěných letácích pozorujeme nárůst počtu stran meziročně v průměru o deset procent," uvedl místopředseda představenstva První novinové společnosti (PNS) Ondřej Vaňka. PNS, která disponuje 8000 doručovateli a 14 000 prodejními místy, týdně roznese až 20 milionů letáků.
Nejvíce inzerovanou kategorií je v tuzemsku alkohol. "V rámci nějaké cenové hladiny, kvality a několika značek volí Češi piva dle aktuální akce a dostupnosti. K nejoblíbenějším druhům tvrdého alkoholu u nás patří Tuzemák," uvedl produktový a marketingový manažer serveru Kupi.cz Petr Miklík.
V minulém roce se několikrát objevila snaha letákové akce omezit kvůli zamezení šíření koronaviru. Jedním z důvodů mělo být to, že lidé v honbě za slevami objíždí více prodejen potravin a dále pak také možnost šíření nákazy prostřednictvím samotné distribuce letáků do schránek.
Zákaz letákových akcí již loni na jaře navrhoval tehdejší náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula a na podzim pak s návrhem znova přišlo obchodní družstvo CBA CZ.