Češi při slevových akcí Black Friday utratili v internetových obchodech přes sedm miliard korun, tedy zhruba stejně jako loni. Reálné slevy se nejčastěji pohybovaly mezi 15 a 30 procenty, což proti loňsku znamená mírné zvýšení. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a Hlídače shopů.
Podle výkonného ředitele asociace Jana Vetyšky byl zájem o tradiční kategorie, jako je oblečení, elektronika nebo hračky a parfémy. "Orientace na cenu je letos zřejmá, zákazníci také dávají větší důraz na energetickou náročnost produktů, a to především u elektroniky a domácích spotřebičů. Jistě bude zajímavé sledovat, zda se ještě podaří Black Friday v obratech překonat, druhý předvánoční vrchol prodejů očekáváme v týdnu od 12. prosince," řekl.
Podle Hlídače shopů, který se zaměřuje na kontrolu skutečně poskytovaných slev, se většina internetových obchodů letos přidala k velkým společnostem, jako jsou Alza.cz či CZC, a pro letošní Black Friday již slevy uváděla podle nových pravidel, tedy jako slevu z nejnižší ceny za posledních 30 dnů. E-shopy, které letos poprvé použily nová pravidla, uváděly proti loňsku zhruba poloviční (již reálné) slevy.
V Black Friday nabídce bylo podobné množství produktů jako loni. Většinou šlo o jednotky procent z celkové nabídky e-shopu. Ani letos se akce Black Friday neomezily na jeden den či víkend v měsíci, nýbrž se konaly celý listopad, v některých případech i vícekrát po sobě. Neskončily ani 25. listopadem, na nějž letošní "černý pátek" připadl.