reklama
 
 

mBank může nabízet i levnější benzin, plánuje její šéf

28. 11. 2013 6:58
Truhlář: S internetovou bankou 2.0 jsme připraveni na další služby.

Praha - S novým internetovým bankovnictvím, které představila ve středu, je mBank připravena nejen lépe prodávat bankovní produkty, ale postupně začne levněji nabízet i jiné služby. Momentálně boduje se společnou nabídkou neomezeného volání s Vodafonem a jedná s dalšími operátory.

Chystá také novou funkci na platebních kartách, která má propojit placení v obchodech se spořením na dobře úročeném spořicím účtu. V rozhovoru s online deníkem Aktuálně.cz to říká Roman Truhlář, generální ředitel mBank pro Česko a Slovensko.

Aktuálně.cz: Představili jste nové internetové bankovnictví. Budete měnit i sazebník? Zavedete nové poplatky?

Roman Truhlář: Ne, není to naše cesta.

A.cz: Chystáte nové produkty?

Samotné nové internetové bankovnictví s „googlovským" vyhledáváním transakcí a s finančními projekcemi je novým produktem. Jde o významnou inovaci, do které jsme ve třech zemích, kde podnikáme, investovali 600 milionů korun. Dále chystáme novou vlastnost na platebních kartách, kdy se placením v obchodech bude dát spořit na vysoce úročeném účtu.

A.cz: Můžete říci podrobnosti?

Zatím ne, spustíme to v únoru. V nejbližších týdnech podrobnosti zveřejníme na webu novamBank.cz, společně s dalšími novinkami.

A.cz: Bude to fungovat podobně jako jinde kreditní karty? Budu nakupovat přes kartu a získám dvě procenta zpět?

Takto primitivní to nebude.

Dokážeme nabídnout cokoli

A.cz: Plánujete v novém internetovém bankovnictví prodávat i jiné než bankovní produkty?

My už to děláme teď, jsme vysoce úspěšní v prodeji mVolání, na kterém spolupracujeme s Vodafonem. A s novým internetovým bankovnictvím se další možnosti nabízejí. Budeme schopni nabídnout cokoli, třeba levnější benzin, elektřinu, prázdniny nebo boty.

A.cz: A nabídnete to?

Samozřejmě, ale neznamená to, že to bude v únoru. Pro nás to momentálně není priorita, takže nepředpokládám, že bychom tyto věci prodávali už příští rok.

A.cz: Jednáte už s někým?

My nyní jednáme například s mobilními operátory, protože od zahájení spolupráce s Vodafonem jsme měli několik zajímavých návštěv od dalších operátorů a zdá se, že jsme pro ně preferovanou bankou pro prodej mobilní telefonie.

A.cz: Chystáte vlastního virtuálního operátora?

Ne, my tento model máme v Polsku a upřímně řečeno jsme zjistili, že to pro banku nemá význam vzhledem k rentabilitě. Je to klesající trh, kde se výnos na zákazníka dlouhodobě snižuje. Takže teď vstupovat na padající trh pro nás není zajímavé.

A.cz: Kolik už jste prodali mVolání?

Nemohu to říci, nejsme na tom domluveni s Vodafonem.

Možná nejlepší na světě

A.cz: Co čekáte od nové mBank? Od nového, podle vás revolučního internetového bankovnictví? Zvýšíte počet klientů na milion?

Jsem přesvědčen, že tato novinka bude zajímat řádově stovky tisíc lidí, těch, kteří chtějí mít absolutní přehled o svých financích. Jinak ale platí, že když jsme takřka půl milionu klientů, které teď obsluhujeme, získali za šest let, tak druhý půlmilion během pár týdnů mít nebudeme. Kdyby to byl náš cíl, museli bychom začít dělat kompromisy, třeba otevírat pobočky.

A.cz: Jaká je vize nové mBank?

Emancipovaný, informovaný a spokojený zákazník, který může včas přijímat racionální finanční rozhodnutí na základě jasných faktů.

Náš nový internetbanking je možná nejlepší samoobslužná platforma pro finanční služby na světě, alespoň podle cen, které jsme dostali na podzim v New Yorku a v Paříži. Proč? Je plně intuitivní, prediktivní, naprosto jednoduše v něm lze vše vyhledat a zážitek v něm je hodně podobný Windows 8.1. My to považujeme za internetové bankovnictví generace 2.0, je jedno z prvních na světě v takovémto pojetí. Slibujeme si od něho tedy podstatně větší emancipaci našeho zákazníka ve finančních věcech, protože je pro něj dokáže optimalizovat i aktivně nabízet řešení.

A.cz: A je to taky tak, že to je pro vás cesta, jak účinněji prodávat?

Jistě, a to samoobslužně a na míru. Problémem dnešního bankovnictví je, že banky nabízejí příliš mnoha lidem příliš zbytečných produktů. Proto jsou lidi naštvaní, když jim banky volají. Banky nemají dostatečně zpracovaná data o chování, a tedy potřebách svých zákazníků a „střílí" naslepo. Nová mBank nám umožňuje vidět, jak se zákazníci chovají a zdali je například více zajímají vklady, nebo úvěry. Navíc cílový stav u nás bude takový, že klienti například předschválené půjčky načerpají „přetažením" myší.

A.cz: Jaký bude hospodářský výsledek mBank za rok 2013?

Dvakrát lepší než vloni, zhruba 140 milionů korun zisku.

A.cz: Proč nezveřejňujete čtvrtletní výsledky?

Protože jsme pobočka polské mBank. mBank je kvartálně zveřejňuje, jde o společnost kótovanou na varšavské burze. Žádná taková společnost neukazuje dílčí výsledky jednotlivých poboček, protože by tím mohla například manipulovat kurzem akcie.

autor: Jiří Hovorka | 28. 11. 2013 6:58

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama