Která banka a pojišťovna jsou nejpřívětivější? Projděte si výsledky soutěže

Janis Aliapulios Ekonomika Janis Aliapulios, Ekonomika
5. 11. 2017 20:18
Titul klientsky nejpřívětivější banky v rámci soutěže Nejlepší banka obhájila Raiffeisenbank. Mezi životními pojišťovnami je z pohledu klienta nejlepší Allianz, v neživotním pojištění zvítězila Česká pojišťovna.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Kristýna Zvelebilová

Praha - Dobrá dostupnost poboček, nízké náklady na účet, široký výběr produktů a kvalitní služby i komunikace vynesly Raiffeisenbank titul Klientsky nejpřívětivější banka roku 2017.

V této kategorii soutěže Nejlepší banka vyhlašované Hospodářskými novinami tak obhájila loňské vítězství. Na druhém místě letos skončila ČSOB, na třetím pak její značka Era.

Do konečného pořadí nepromluvila například AirBank, která kvůli příliš úzkému portfoliu nabízených služeb nesplnila podmínky soutěže. Hodnocena nebyla ani bývalá záložna Creditas, jež získala bankovní licenci až k letošnímu 1. lednu.

Hodnocení přívětivosti ke klientům provádí analytická agentura Datank. Prověřovala například množství a kvalitu nabízených služeb, stejně jako jejich ceny. Zaměřila se i na rychlost a profesionalitu operátorů na telefonických zákaznických centrech nebo na to, jak dobře zvládají banky komunikovat s klienty přes e-mail.

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2017

Pořadí a banka Hodnocení
1. Raiffeisenbank 79,6 %
2. ČSOB 76,7 %
3. Era 72,4 %
4. Equa Bank 69,1 %
5. Fio banka 65,8 %
6. Komerční banka 64,9 %
7. Česká spořitelna 63,2 %
8. Sberbank 63,1 %
9. Moneta Money Bank 62,9 %
10. UniCredit Bank 62,3 %
11. mBank 58,8 %
12. Expobank 45,8 %

Stejná kritéria platila i pro pojišťovny, jež se utkávají ve dvou různých kategoriích - Nejlepší životní pojišťovna a Nejlepší neživotní pojišťovna.

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA

Pořadí a pojišťovna Hodnocení
1. Allianz 75,7 %
2. Generali 75,2 %
3. Česká pojišťovna 73,2 %
4. Komerční pojišťovna 72,3 %
5. Česká podnikatelská pojišťovna 62,8 %
6. Pojišťovna České spořitelny 61,8 %
7. Uniqa 61,6 %
8. Kooperativa pojišťovna 61,3 %
9. ČSOB pojišťovna 59,9 %
10. Axa 58,4 %
11. Aegon 58 %
12. Ergo 51,8 %
13. Metlife 50,5 %
14. NN Životní pojišťovna 48 %

Zatímco mezi životními pojišťovnami dělily klientsky nejpřívětivější Allianz od druhé Generali jen tři desetiny procentního bodu, v případě neživotních pojišťoven získala Česká pojišťovna prvenství s náskokem 6,5 procentního bodu. Spolu s druhou pojišťovnou Uniqa však byly jediné, které se dostaly přes hranici 80 procent.

Allianz ovládla hodnocení životních pojišťoven z pohledu klientů především díky svým nízkým cenám, Česká pojišťovna bodovala šiří a kvalitou služeb. Zároveň měla ze všech nejlepší komunikaci se zákazníky.

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA

Pořadí a pojišťovna Hodnocení
1. Česká pojišťovna 89,33 %
2. Uniqa 82,82 %
3. Česká podnikatelská pojišťovna 77,84 %
4. Maxima pojišťovna 75,72 %
5. Generali 73,46 %
6. Slavia pojišťovna 73,42 %
7. Allianz 73,27 %
8. Direct pojišťovna 72,23 %
9. ČSOB pojišťovna 71,63 %
10. Ergo 68,54 %
11. Kooperativa pojišťovna 67,87 %
12. Komerční pojišťovna 61,62 %
13. Axa 49,18 %
14. Hasičská vzájemná pojišťovna 48,68 %

Zdroj všech tabulek: Datank

Soutěž Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna probíhá za podpory hlavních partnerů IBM ČR a PwC ČR. Odborným partnerem bankovní kategorie je Česká bankovní asociace, u pojišťoven pak Česká asociace pojišťoven. Celkové výsledky hlavní soutěže najdete v tomto přehledu.

Čtěte více v pondělní příloze Hospodářských novin.

 

Právě se děje

před 44 minutami

Slavná sopranistka tvrdí, že s ní francouzská policie jednala jako se zločincem

Jihoafrická sopranistka Pretty Yende tvrdí, že s ní francouzští policisté při kontrole na letišti Charlese de Gaulla v Paříži zacházeli jako se zločincem. "Svlékli mě a prohledali, jako bych byla zločinec, a umístili mě do cely," tvrdí zpěvačka.

Ta podle policistů přicestovala v pondělí z Milána na jihoafrický pas, v němž neměla vízum. "Nebyl tam ani v jedné chvíli žádný incident," tvrdí policejní zdroj a popírá, že by se sopranistka kvůli letištní kontrole musela svléknout. Z místnosti, kde čekala na vyřízení případu, vyšla po hodině a půl s vízem, které jí povolovalo vstup na francouzské území, a barva její kůže nehrála žádnou roli, řekl zdroj z letiště agentuře AFP. "Pro lidi, jako jsem já, je policejní násilí skutečné," tvrdí naopak pěvkyně. Do Francie přiletěla proto, že zpívá Belliniho operu Náměsíčná v Théâtre des Champs-Élysées.

Zdroj: ČTK/AFP
před 47 minutami

Mezi Berounem a Královým Dvorem skončila rekonstrukce trati za 2,6 miliardy Kč

Mezi Berounem a Královým Dvorem skončila rekonstrukce železniční trati, díky níž tudy vlaky budou moci projíždět až stošedesátikilometrovou rychlostí. Zrychlí se tak cestování mezi Prahou a Plzní. Součástí akce byla i obnova berounského nádraží a stanice Králův Dvůr a modernizace zabezpečovacího zařízení. Náklady jsou přes 2,6 miliardy bez DPH, tři čtvrtiny pokryla dotace z Evropské unie.

Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody se zlepšil komfort pro cestující a vznikl i bezbariérový přístup na nástupiště v Berouně i Králově Dvoře. "Zvýšila se traťová rychlost na 160 kilometrů v hodině a zkrátily se jízdní doby. Myslím si, že se už skutečně jedná o koridorovou trať se vším všudy," řekl Svoboda při dnešním slavnostním ukončení prací. Poukázal na to, že nyní je hotová rekonstrukce celého třetího koridoru z Berouna až do Chebu, včetně průjezdu plzeňským uzlem.

Práce na 5,7 kilometru dlouhém úseku mezi Berounem a Královým Dvorem začaly v roce 2016. V první etapě stavbaři opravili osobní nádraží v Berouně. Součástí byla obnova kolejiště, vznikl nový podchod, nástupiště a přístřešky. Přístup na nástupiště pro handicapované zajišťují výtahy. Železniční stanice byla také vybavena informačním systémem pro slabozraké a nevidomé. Dělníci vyměnili technologická zařízení a obnovili kolejiště na seřaďovacím nádraží.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Průměrný obrat regionálních obchodních center loni klesl o 25,5 procenta

Průměrný roční obrat regionálních obchodních center (OC), vyjma Prahy, loni po šesti letech růstu podle analýzy společnosti CBRE meziročně klesl o 25,5 procenta. Nejvíce byly v centrech zasažené gastronomické provozy, u kterých propad proti roku 2019 činil 36 procent. Návštěvnost regionálních OC se v uplynulém roce meziročně snížila o 29 procent, lidé ale v centrech více utráceli. Hodnota průměrného nákupního koše vzrostla o 5,7 procenta na 233 korun za jednu návštěvu. Vyplývá to z analýzy Shopping Centre Index, kterou letos podeváté připravila společnost CBRE.

Gastronomie byla v nákupních centrech podle CBRE nejdynamičtějším odvětvím posledních tří let, jež v minulosti zaznamenávalo dvouciferný růst. Prostor pro stravovací provozy se v centrech rozšiřoval. Podle vedoucího maloobchodního sektoru a oddělení správy OC v CBRE Tomáše Míčka byla gastronomie v minulém roce v důsledku protiepidemických opatření uzavřená zhruba 130 dní.

"Vloni sehrál rozhodující roli podíl, jaký měly na celkové ploše obchodních center ty obchody a služby, které mohly být i přes vládní omezení v provozu. Právě tito nájemci nakonec ovlivňovali celkovou návštěvnost centra i jeho ekonomické výsledky," řekl Míček.

Móda, která je na nákupní ploše typického regionálního centra (bez započítání Prahy) zastoupená nejvíce, když zaujímá 37 procent plochy, loni zaznamenala propad obratu o 34 procent, hned za ní byly doplňky s poklesem zhruba 32 procent. U těchto kategorií podle CBRE sehrála roli sezonnost. Prodejci kvůli zásobám neprodaných kolekcí neměli dostatek peněz na nákup nového zboží.

Zdroj: ČTK
Další zprávy