reklama
 
 

Která banka a pojišťovna jsou nejpřívětivější? Projděte si výsledky soutěže

5. 11. 2017
Titul klientsky nejpřívětivější banky v rámci soutěže Nejlepší banka obhájila Raiffeisenbank. Mezi životními pojišťovnami je z pohledu klienta nejlepší Allianz, v neživotním pojištění zvítězila Česká pojišťovna.

Praha - Dobrá dostupnost poboček, nízké náklady na účet, široký výběr produktů a kvalitní služby i komunikace vynesly Raiffeisenbank titul Klientsky nejpřívětivější banka roku 2017.

V této kategorii soutěže Nejlepší banka vyhlašované Hospodářskými novinami tak obhájila loňské vítězství. Na druhém místě letos skončila ČSOB, na třetím pak její značka Era.

Do konečného pořadí nepromluvila například AirBank, která kvůli příliš úzkému portfoliu nabízených služeb nesplnila podmínky soutěže. Hodnocena nebyla ani bývalá záložna Creditas, jež získala bankovní licenci až k letošnímu 1. lednu.

Hodnocení přívětivosti ke klientům provádí analytická agentura Datank. Prověřovala například množství a kvalitu nabízených služeb, stejně jako jejich ceny. Zaměřila se i na rychlost a profesionalitu operátorů na telefonických zákaznických centrech nebo na to, jak dobře zvládají banky komunikovat s klienty přes e-mail.

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2017

Pořadí a banka Hodnocení
1. Raiffeisenbank 79,6 %
2. ČSOB 76,7 %
3. Era 72,4 %
4. Equa Bank 69,1 %
5. Fio banka 65,8 %
6. Komerční banka 64,9 %
7. Česká spořitelna 63,2 %
8. Sberbank 63,1 %
9. Moneta Money Bank 62,9 %
10. UniCredit Bank 62,3 %
11. mBank 58,8 %
12. Expobank 45,8 %

Stejná kritéria platila i pro pojišťovny, jež se utkávají ve dvou různých kategoriích - Nejlepší životní pojišťovna a Nejlepší neživotní pojišťovna.

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA

Pořadí a pojišťovna Hodnocení
1. Allianz 75,7 %
2. Generali 75,2 %
3. Česká pojišťovna 73,2 %
4. Komerční pojišťovna 72,3 %
5. Česká podnikatelská pojišťovna 62,8 %
6. Pojišťovna České spořitelny 61,8 %
7. Uniqa 61,6 %
8. Kooperativa pojišťovna 61,3 %
9. ČSOB pojišťovna 59,9 %
10. Axa 58,4 %
11. Aegon 58 %
12. Ergo 51,8 %
13. Metlife 50,5 %
14. NN Životní pojišťovna 48 %

Zatímco mezi životními pojišťovnami dělily klientsky nejpřívětivější Allianz od druhé Generali jen tři desetiny procentního bodu, v případě neživotních pojišťoven získala Česká pojišťovna prvenství s náskokem 6,5 procentního bodu. Spolu s druhou pojišťovnou Uniqa však byly jediné, které se dostaly přes hranici 80 procent.

Allianz ovládla hodnocení životních pojišťoven z pohledu klientů především díky svým nízkým cenám, Česká pojišťovna bodovala šiří a kvalitou služeb. Zároveň měla ze všech nejlepší komunikaci se zákazníky.

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA

Pořadí a pojišťovna Hodnocení
1. Česká pojišťovna 89,33 %
2. Uniqa 82,82 %
3. Česká podnikatelská pojišťovna 77,84 %
4. Maxima pojišťovna 75,72 %
5. Generali 73,46 %
6. Slavia pojišťovna 73,42 %
7. Allianz 73,27 %
8. Direct pojišťovna 72,23 %
9. ČSOB pojišťovna 71,63 %
10. Ergo 68,54 %
11. Kooperativa pojišťovna 67,87 %
12. Komerční pojišťovna 61,62 %
13. Axa 49,18 %
14. Hasičská vzájemná pojišťovna 48,68 %

Zdroj všech tabulek: Datank

Soutěž Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna probíhá za podpory hlavních partnerů IBM ČR a PwC ČR. Odborným partnerem bankovní kategorie je Česká bankovní asociace, u pojišťoven pak Česká asociace pojišťoven. Celkové výsledky hlavní soutěže najdete v tomto přehledu.

Čtěte více v pondělní příloze Hospodářských novin.

autoři: Janis Aliapulios, Ekonomika | 5. 11. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama