Praha - Dobrá dostupnost poboček, nízké náklady na účet, široký výběr produktů a kvalitní služby i komunikace vynesly Raiffeisenbank titul Klientsky nejpřívětivější banka roku 2017.
V této kategorii soutěže Nejlepší banka vyhlašované Hospodářskými novinami tak obhájila loňské vítězství. Na druhém místě letos skončila ČSOB, na třetím pak její značka Era.
Do konečného pořadí nepromluvila například AirBank, která kvůli příliš úzkému portfoliu nabízených služeb nesplnila podmínky soutěže. Hodnocena nebyla ani bývalá záložna Creditas, jež získala bankovní licenci až k letošnímu 1. lednu.
Hodnocení přívětivosti ke klientům provádí analytická agentura Datank. Prověřovala například množství a kvalitu nabízených služeb, stejně jako jejich ceny. Zaměřila se i na rychlost a profesionalitu operátorů na telefonických zákaznických centrech nebo na to, jak dobře zvládají banky komunikovat s klienty přes e-mail.
KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2017 |
|
Pořadí a banka | Hodnocení |
1. Raiffeisenbank | 79,6 % |
2. ČSOB | 76,7 % |
3. Era | 72,4 % |
4. Equa Bank | 69,1 % |
5. Fio banka | 65,8 % |
6. Komerční banka | 64,9 % |
7. Česká spořitelna | 63,2 % |
8. Sberbank | 63,1 % |
9. Moneta Money Bank | 62,9 % |
10. UniCredit Bank | 62,3 % |
11. mBank | 58,8 % |
12. Expobank | 45,8 % |
Stejná kritéria platila i pro pojišťovny, jež se utkávají ve dvou různých kategoriích - Nejlepší životní pojišťovna a Nejlepší neživotní pojišťovna.
KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA |
|
Pořadí a pojišťovna | Hodnocení |
1. Allianz | 75,7 % |
2. Generali | 75,2 % |
3. Česká pojišťovna | 73,2 % |
4. Komerční pojišťovna | 72,3 % |
5. Česká podnikatelská pojišťovna | 62,8 % |
6. Pojišťovna České spořitelny | 61,8 % |
7. Uniqa | 61,6 % |
8. Kooperativa pojišťovna | 61,3 % |
9. ČSOB pojišťovna | 59,9 % |
10. Axa | 58,4 % |
11. Aegon | 58 % |
12. Ergo | 51,8 % |
13. Metlife | 50,5 % |
14. NN Životní pojišťovna | 48 % |
Zatímco mezi životními pojišťovnami dělily klientsky nejpřívětivější Allianz od druhé Generali jen tři desetiny procentního bodu, v případě neživotních pojišťoven získala Česká pojišťovna prvenství s náskokem 6,5 procentního bodu. Spolu s druhou pojišťovnou Uniqa však byly jediné, které se dostaly přes hranici 80 procent.
Allianz ovládla hodnocení životních pojišťoven z pohledu klientů především díky svým nízkým cenám, Česká pojišťovna bodovala šiří a kvalitou služeb. Zároveň měla ze všech nejlepší komunikaci se zákazníky.
KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA |
|
Pořadí a pojišťovna | Hodnocení |
1. Česká pojišťovna | 89,33 % |
2. Uniqa | 82,82 % |
3. Česká podnikatelská pojišťovna | 77,84 % |
4. Maxima pojišťovna | 75,72 % |
5. Generali | 73,46 % |
6. Slavia pojišťovna | 73,42 % |
7. Allianz | 73,27 % |
8. Direct pojišťovna | 72,23 % |
9. ČSOB pojišťovna | 71,63 % |
10. Ergo | 68,54 % |
11. Kooperativa pojišťovna | 67,87 % |
12. Komerční pojišťovna | 61,62 % |
13. Axa | 49,18 % |
14. Hasičská vzájemná pojišťovna | 48,68 % |
Zdroj všech tabulek: Datank
Soutěž Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna probíhá za podpory hlavních partnerů IBM ČR a PwC ČR. Odborným partnerem bankovní kategorie je Česká bankovní asociace, u pojišťoven pak Česká asociace pojišťoven. Celkové výsledky hlavní soutěže najdete v tomto přehledu.