Zatímco Komerční banka o problému zatím veřejnost neinformovala, některé banky rozeslaly svým klientům upozorňující SMS zprávu.
Například Air Bank v ní píše, že o problému obě banky ví a že klienti nemusí podnikat žádné kroky. "Druhou platbu vám z účtu strhneme automaticky. Komerční banka totiž požádala o mezibankovní storno," píše Airbank svým klientům. Zaznamenala necelých 5000 duplicitních plateb za přibližně 40 milionů korun. Dotklo se to asi 4500 klientů této banky.
"K mezibankovním stornům občas dochází, ale týká se to třeba jen jedné platby nebo několika desítek či nižších stovek plateb a tyto platby se pak vrací manuálně. V této situaci, kdy se jedná o pět tisíc plateb, jsme ale potřebovali vyvinout automatické zpracování storna a tento proces následně otestovat. K automatickému vrácení duplicitní platby by tak mělo dojít během odpoledne, klienti budou o provedeném stornu opět informováni esemeskou," vysvětluje tisková mluvčí Airbank Jana Karasová.
Ve své transakční historii klienti uvidí dvě stejné plusové položky za příchozí platby a jednu minusovou položku za stornovanou platbu,"
V Equa bank zaznamenali zhruba dva tisíce zdvojených plateb, zaměstnanci kvůli manuálnímu vracení byli v pondělí v práci přesčas.
Nechtěla by už @komercka vydat nějakou zprávu o tom obrovském failu co se jim teď děje? Chodí zduplikované platby, plošne na obrovské množství účtů. Mohlo by zajímat @FilipHorky @rozanek @VojtechGibis
— Radim Horák (@radimhorak) June 18, 2019
Někteří lidé si problému všimli a komentovali to na sociálních sítích. "Nechtěla by už Komerčka vydat nějakou zprávu o tom obrovském failu, co se jim teď děje? Chodí zduplikované platby, plošně na obrovské množství účtů," zareagoval jeden uživatel na Twitteru.
"K duplicitnímu odeslání plateb došlo z důvodu technické chyby na straně KB. Neprodleně jsme bankám příjemců podali žádost o storno transakcí. Storno položek tak bude automaticky provedeno bankou, u které je účet vedený," reagoval na dotaz Aktuálně.cz tiskový mluvčí Komerční banky Michal Teubner.