Praha - Komerční banku postihl výpadek některých internetových a mobilních služeb, problémy se objevily už v úterý. Způsobila je technická závada na straně banky. Zhruba od 14:00 se dnes její systémy vracely do provozu, bez omezení začaly fungovat mezi 16:00 a 17:00. Informovalmluvčí Komerční banky Michal Teubner. Banka měla na konci loňska 1,65 milionu klientů.
"Došlo k technickým problémům, které na nějakou dobu naše služby omezily nebo zneprovoznily. Od přibližně 14:00 se systémy zase dávají do chodu, odstraňujeme aktuálně potíže, které vznikly," řekl mluvčí odpoledne. "Nejpozději v 17:00 jsme měli potvrzeno, že všechno funguje stoprocentně a nedochází k žádným omezením klientů," uvedl Teubner večer. "Klientům se omlouváme za způsobené komplikace," dodal.
Závada se projevila v několika systémech. "Něco nefungovalo vůbec, něco nefungovalo částečně," řekl mluvčí. Problémy mohli zaznamenat například klienti internetového bankovnictví. Ve středu ráno také zákazníkům, kteří mají službu objednanou, nepřišly textové zprávy se zůstatkem na účtu, banka je začala odesílat po 13:00.
Komerční banka patří k velkým tuzemským bankám, s jejími akciemi se obchoduje na pražské burze. Hlavním akcionářem banky je francouzská Société Générale s podílem 60,4 procenta. Komerční banka loni zvýšila čistý zisk o 7,2 procenta na 14,074 miliardy korun. Celkové výnosy vzrostly o 2,3 procenta na 31,8 miliardy korun.