Je libo smajlíka? Home Credit mění logo, nabídne i nový typ půjčky

Jiří Hovorka Jiří Hovorka, Nikita Poljakov
24. 10. 2016 12:16
Pootevřená lednice přestane být symbolem největší úvěrové firmy v Česku. Home Credit ji nahradí smajlíkem. Investice do změn souvisejících s novým logem vyjdou firmu minimálně na stamiliony korun. Home Credit od listopadu také začne nabízet půjčku, která lidem umožní snížit měsíční splátku až o polovinu.
Kreditní karta s novým logem. Smajlíka z něho bude firma využívat samostatně třeba už ve vánoční kampani.
Kreditní karta s novým logem. Smajlíka z něho bude firma využívat samostatně třeba už ve vánoční kampani. | Foto: Home Credit

Praha – Pootevřená lednice přestane být symbolem největší úvěrové firmy v Česku. Home Credit ze skupiny PPF Petra Kellnera mění od listopadu logo, ve kterém doposud na červeném pozadí ční nevzhledná bílá lednice.

Právě bílá elektronika byla v roce 1997, kdy firma vznikla, hlavní oblastí, na kterou svými půjčkami mířila. Doba se změnila, dnes jsou běžné třeba půjčky na telefony, a tak se mění i logo.

"Naučili jsme lidi nakupovat na splátky. A to i v místě, kde si vybírali ledničku. Tenkrát to tak vzniklo. Dnes je portfolio širší," říká marketingová ředitelka Jana Studničková. Firma podle ní logo posouvá od praktičnosti víc k zákazníkovi.

"Chceme jím říci, že jsme přátelští. Roli hrálo to, že smajlík obsažený v novém logu je srozumitelný," dodává Studničková. Nové logo podle ní navazuje na vývoj ve firmě v posledních zhruba pěti letech, kdy Home Credit reaguje na proměnu českého úvěrového trhu.

Obrat k lepšímu přístupu ke klientům v té době ukazují třeba i analýzy organizace Člověk v tísni, jež sestavovala takzvaný Index etického úvěrování. V roce 2011 pochválila Home Credit spolu s konkurenčními společnostmi Cetelem, Cofidis a Provident za to, že přestaly používat ve smlouvách rozhodčí doložky. O rok později zase největší úvěrové firmy bodovaly díky tomu, že přestaly vymáhat pohledávky přes externí právníky a nezvyšují tím celkový dluh.

Logo s pootevřenou lednicí bude od listopadu minulostí.
Logo s pootevřenou lednicí bude od listopadu minulostí. | Foto: Home Credit

Home Credit má v Česku 4200 prodejních míst a po celém světě 220 tisíc. Všude bude muset měnit logo, stejně jako třeba ve smlouvách. V Česku ke změně dojde od listopadu, ve zbytku světa v průběhu roku 2017. Na kolik investice do změny loga vyjde, firma říci nechce. Podle zakladatele reklamní agentury Konektor Petra Rydla jde ale minimálně o stamiliony korun.

Home Credit od listopadu také změní produkty. Začne prodávat půjčku, která lidem umožní snížit měsíční splátku až o polovinu. Některé banky a úvěrové společnosti snížení splátky nabízejí již dnes, ale vždy s podmínkou, že o to klient musí dopředu požádat. Home Credit to nechá na jejich zvážení a splátky bude možné snížit až u poloviny z celkového počtu sjednaných splátek. "Klient nezaplatí ani o korunu víc, než si dohodl u původní délky splácení," slibuje Studničková.

Podrobnosti čtěte v Hospodářských novinách.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

V soutěži o miliardovou armádní zakázku na BVP zůstaly tři firmy

Předběžnou nabídku na dodání 210 bojových vozidel pěchoty za zhruba 50 miliard korun ministerstvu obrany doručily tři z oslovených firem. Německé konsorcium PSM s obrněncem Puma se rozhodlo soutěž opustit.

Zdroj: ČTK
Další zprávy