Pojišťovna Allianz
Pojišťovna Allianz zvedla sazby v průměru o 3,5%. Navíc zavedla pro podzimní období akční klientskou slevu 10%. Většině klientů se zvýší úroveň bonusu o 5%, a pojistné jim tedy lehce klesne. Nabídka obsahuje tři úrovně limitů krytí. Jako jediná nabízí možnost sjednání spoluúčasti na zaviněné škodě s poskytnutím slevy 6% nebo 11%. Sazby segmentuje především dle bydliště a věku.
Pojišťovna Generali
Tato italská pojišťovna se lvem ve znaku upravila své sazby již na počátku letošního léta, a proto také nezdražuje od ledna 2008. Sazby jsou zajímavé především pro venkov a specialitou je možnost uplatnit bonus i na druhé vozidlo stejného majitele.
Výhodou Generali je i to, že pokud nechcete platit pojistné najednou (ale třeba pololetně, čtvrtletně), nebude vám pojišťovna celkovou částku nijak navyšovat. V ceně pojistného jsou také zahrnuty služby právního poradenství. Ani u této pojišťovny si nemusíte připlácet, pokud pojistné nebudete platit najednou.
Pojišťovna Uniqa
Tato pojišťovna poskytuje několik zvláštních nabídek. Ve svém základním pojištění bydliště a věk klienta, a svou roli hraje i rodinný stav (u mladších řidičů): svatba se v tomto případě vyplácí. Výhodnější povinné ručení mohou mít také lékaři a tělesně postižení bez rozdílu věku.
Jediná pojišťovna UNIQA kontroluje již od 1.10.2007 všechny nové smlouvy prostřednictvím centrální databáze škod ČKP. Od stejného data také upravila své sazby o 7%. Pro všechny nové smlouvy uzavřené do konce roku 2007 nabízí 15% slevu dobrého řidiče. Podmínkou pro její získání je bezeškodný průběh min. poslední 3 roky. Pro vozidla do roku 2000 nabízí povinné ručení s připojištěním odcizení a požáru vozidla.
ČSOB Pojišťovna
Pojišťovna s bobrem jako svým maskotem také motivuje dobré řidiče akční 15% slevou (druhém roce je sleva 10% a ve třetím 5%). Mezi její další benefity patří úrazové pojištění řidiče zdarma, nebo také krytí poškození na vlastním vozidle u nejvyšší varianty Promiant. Sazby pro rok 2008 navýšila v průměru o 9%.
Česká pojišťovna
Nejsilnější Česká pojišťovna již ve své mediální kampani od 1. 10. 2007 propaguje dvě hlavní novinky letošního roku ve své nabídce a to úrazové pojištění řidiče zdarma a 5% slevu pro dobré řidiče, pokud neměli poslední 3 roky žádnou škodu a uplatňují tedy bonus. Své sazby zvýšila o 4,5% a pro většinu stávajících klientů zůstane pojistné tedy skoro stejné.
Pojišťovna Kooperativa
Druhá největší pojišťovna v oblasti povinného ručení zvýšila své sazby od 1. 11. 2007 o cca 4,6% v průměru. Osobní vozidla do 3,5 t jsou zdarma živelně pojištěna proti škodám povodně, záplavy, pádu stromu atd. Všichni noví motoristé také obdrží poukázku na rozšířené asistenční služby a mohou si také uzavřít celoroční cestovní pojištění s výraznou slevou.
Pojišťovna Triglav
Největší slovinská pojišťovna, která patří v oblasti povinného ručení v ČR mezi jednu z nejlevnějších, zvýšila své sazby pro rok 2008 o více než 13%. Jako jedna z mála pojišťoven své sazby nesegmentuje podle žádných kritérií a nabízí jeden limit krytí ve výši 50 mil. Kč pro škody na majetku i na zdraví. Jako benefit poskytuje motoristům úrazové pojištění a pojištění právní ochrany zdarma.
Česká podnikatelská pojišťovna
ČPP opět razantně změnila svoji nabídku povinného ručení a upravila dosavadní tarify. Základním produktem je tzv. SPOROPOV s určený hlavně pro osobní vozidla a dále pak produkty Speciál Plus a Super Plus u kterých je poskytováno úrazové pojištění řidiče zdarma. Ke všem třem produktům lze pojistit vozík nebo moped zdarma. Segmentace se řídí bydlištěm a věkem pojistníka a stářím vozidla. Základní sazby ČPP zvýšila o cca 5%. Hlavní novinkou je akční sleva v podobě tzv. extra bonusu PROFI ve výši 15% pro všechny nové klienty.
Wüstenrot pojišťovna
Tato pojišťovna má speciální způsob vypočítávání sazeb: nevychází totiž z objemu válců motoru, ale z jeho výkonu. Rozlišuje výši pojistného i podle věku, vyšší pojistné platí řidiči mladší 30 let.
Dolnorakouská pojišťovna
Tato nová pojišťovna na našem trhu zahájila prodej letos na podzim a zcela logicky nemění sazby od nového roku. Svoji cílovou skupinu vidí především na venkově a to zejména v oblasti jižní a severní Moravy. Limity krytí jsou spíše v nižší části spektra, ale pro většinu řidičů plně dostačující.
DIRECT pojišťovna
Tato "virtuální" pojišťovna, která v ČR prodává své pojištění pouze prostřednictvím telefon´zvolila pro svoji podzimní kampaň taktiku kopírování sazeb ostatních pojišťoven s tím, že od základní sazby bez akčních slev zlevní o 20%. Není tedy nejlevnější na trhu, jak se mohou klienti na první pohled domnívat.