Ondřej Neufus
Aktualizováno 1. 3. 2019 10:32
Česká pošta začala od března cenit balíky podle jejich rozměrů. Nově se tak nebude hledět na váhu, ale na délku nejdelší strany. Za lehčí a větší balíky si klienti připlatí, za těžší, ale menší zásilky by měl naopak ušetřit. Podívejte se, jak změna ovlivní fungování e-shopů a kolik konkrétně nyní na pobočkách zaplatíte.
Jak ušetřit
Konečná cena ovšem půjde ještě snížit. Například při předložení zákaznické karty ČP. Tu si lze bezplatně vyřídit na webu pošty a sleva za ní činí deset korun.
Klient nově může vyplnit adresu i jméno příjemce na webové aplikaci. Aplikace mu vygeneruje kód a odesílatel má nyní dvě možnosti - buď může vytisknout adresní štítek, který internetu vyplnil a nalepí jej na balík nebo musí adresáta na balík vepsat ručně. Odpadá pouze nutnost vypisovat podací lístek a také poštovní zřízenec u přepážky nebude muset přepisovat adresní údaje do systému. Díky elektronickému předvyplnění dat ušetří klient deset korun. Podnik si od toho slibuje rychlejší obsloužení zákazníků.