Ondřej Neufus
Aktualizováno 1. 3. 2019 10:32
Česká pošta začala od března cenit balíky podle jejich rozměrů. Nově se tak nebude hledět na váhu, ale na délku nejdelší strany. Za lehčí a větší balíky si klienti připlatí, za těžší, ale menší zásilky by měl naopak ušetřit. Podívejte se, jak změna ovlivní fungování e-shopů a kolik konkrétně nyní na pobočkách zaplatíte.
Zásilkovna
Česká pošta brzy dostane konkurenci. Na trh s doručováním balíků mezi klienty se vrhne společnost Zásilkovna. "Doteď jste si mohl vyzvednout v Zásilkovně zboží koupené z internetového obchodu. Nyní budete moci přes Zásilkovnu cokoliv poslat komukoliv," řekla před časem Hospodářským novinám majitelka společnosti Simona Kijonková.
Zásilkovna o sobě tvrdí, že bude levnější, než je Česká pošta. Dosud ovšem ceny za své služby nezveřejnila. Na dotazy od Aktuálně.cz odpověděl mluvčí společnosti Kamil Chalupa, že výši poštovného i systém cenění představí na tiskové konferenci. Kdy jí budou pořádat ovšem ještě netuší.