Adam Váchal
Aktualizováno 22. 5. 2019 11:17
Veřejnost ve třináctém ročníku ankety Absurdita roku, kterou pořádají Hospodářské noviny, rozhodla o nejhloupějším pravidle či kontrole, kterou stát uvaluje na firmy. Podívejte se na letošního vítěze i další nominované bizarnosti.
Billboardy jsou zakázané, ale stále stojí
Od září 2017 platí novela zákona o pozemních komunikacích, nařizující majitelům billboardů a reklam odstranit reklamu, pokud je blíž než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Krátce po nabytí účinnosti se hovořilo o vydávání a doručování výzev majitelům na odstranění poutačů v pětidenní lhůtě, po jejímž případném marném uplynutí mohly úřady samy začít se zakrýváním a následně i odstraňováním těchto poutačů.
- Ve výsledku se však velké množství billboardů odstranit nepodařilo. Především kolem silnic první třídy je možné reklamní poutače vidět i dnes.