Praha - Telekomunikační operátor Telefónica Czech Republic se o víkendu přejmenoval na O2. Logo Telefóniky zmizelo z většiny budov a prodejen, z některých objektů jej ale firma odstraní později během letošního roku. Uvedli to zástupci společnosti. Změna vyjde řádově na jednotky milionů korun.
Loga už zmizela ze všech hlavních budov, například z centrály společnosti na pražské Brumlovce nebo z mezinárodní ústředny na Žižkově. Nový název je uváděný i na všech nových smlouvách nebo na korporátním webu. Naproti tomu telefonní budky se mění jen postupně a na většině zatím zůstává nápis Telefónica.
O změně názvu rozhodl v květnu nový vlastník, skupina PPF. Největší tuzemský operátor v minulosti měnil jméno několikrát. Změna jména i značky z SPT Telecomu na Český Telecom vyšla ve druhé polovině 90. let na částku mezi 200 a 300 miliony korun, náklady přeměny na Telefóniku O2 v roce 2006 po spojení Českého Telecomu s Eurotelem pak byly včetně masivní reklamní kampaně ještě vyšší.
PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera získala v české Telefónice 65,9 procenta akcií, ve slovenské 100 procent. Cena transakce činila 63,6 miliardy korun. Dřívější majoritní vlastník Telefónica SA si ve firmě podržel pět procent.