Z rýže Uncle Ben's zmizí černoch. Firma nabídne stipendia afroamerickým kuchařům

ČTK ČTK
24. 9. 2020 12:05
Z obalů rýže Unlce Ben's zmizí obrázek usměvavého prošedivělého černocha a také samotný výrobek změní název na Ben´s Original, informuje na svých stránkách britská BBC. Výrobce rýže, americký potravinářský koncern Mars Food, tyto změny slíbil už v červnu v souvislosti s celosvětovými protesty kvůli rasismu a policejní brutalitě. Firma čelila kritice, že upevňuje rasové stereotypy.
Původní značka Uncle Ben´s je v prodeji od roku 1947 a po desítky let byla nejprodávanější ve Spojených státech.
Původní značka Uncle Ben´s je v prodeji od roku 1947 a po desítky let byla nejprodávanější ve Spojených státech. | Foto: Shutterstock

Nová balení s rýží Ben's Original mají přijít na trh příští rok. Původní značka Uncle Ben's je v prodeji od roku 1947 a po desítky let byla nejprodávanější ve Spojených státech.

Ve státech na jihu USA černoši a černošky byli oslovováni "strýčku" (anglicky uncle) nebo "teto" (anglicky aunt) místo formálnějšího a uctivějšího "pane" nebo "paní". Rýže Uncle Ben's prý dostala jméno po jistém texaském farmáři, kterého proslavily vysoce kvalitní výpěstky. "Modelem" pro obrázek na obalech se stal Frank Brown, vrchní v jedné luxusní restauraci v Chicagu.

Společnost Mars v prohlášení o změně názvu a logu značky také uvedla, že vyčlení dva miliony dolarů (46,3 milionu dolarů) na stipendia pro černošské kuchaře a investuje 2,5 milionu dolarů ve městě Greenville ve státu Mississippi, kde má závod na zpracování rýže.

Také další potravinářský gigant, firma PepsiCo, se v důsledku protestů po smrti černocha George Floyda při zatýkání bělošským policistou rozhodla, že změní označení své řady potravin prodávané pod značkou Aunt Jemima (Teta Jemima). Na sirupech, směsích na výrobu palačinek a dalších výrobcích s tímto označením je obrázek smějící se černošky.

Video: Černoši mizí z obalů i názvů: Je to šílenství, ale značky vědí, co dělají, říká Belko

Není to jen hra. Pokračuje snaha, aby všechno bylo korektní. A může přijít doba, že lidi bude iritovat úplně všechno, míní kreativní ředitel Ogilvy. | Video: Emma Smetana
 

Právě se děje

Další zprávy