"Firmy příliš často nutí lidi překonávat nekonečné překážky, jen aby mohli zrušit předplatné," uvedla předsedkyně obchodní komise Lina Khanová. Nové pravidlo podle ní ukončí "triky a pasti" a ušetří Američanům čas a peníze.
Podle nových pravidel budou firmy, včetně maloobchodních prodejců nebo posiloven, povinny získat souhlas zákazníků před obnovením předplatného nebo než bezplatné zkušební verze změní na placené členství.
Nebude tak možné, aby firmy nutily klienty předplatné uzavřené prostřednictvím webu nebo aplikace rušit prostřednictvím chatbota nebo obchodníka. I v případě členství, které zákazníci podepsali osobně, budou muset firmy nabídnout možnost ukončit je telefonicky nebo on-line.
V loňském roce Federální obchodní komise v této souvislosti zahájila právní kroky proti internetovému obchodu Amazon. Žaloba firmu vinila, že klamala zákazníky, aby se přihlásili k předplatnému služby Amazon Prime, které se automaticky obnovovalo, a ztěžovala jeho zrušení. Z podobných důvodů komise podnikla právní kroky také proti softwarové společnosti Adobe.