Tvrdý alkohol se vrátil do módy

aju
19. 1. 2006 0:00
New York - Pivo, víno nebo něco ostřejšího? Stále častěji je odpověď na podobnou otázku barmanů "něco ostřejšího". Výrobci tvrdého alkoholu tak stále více ukrajují z tržního podílu pivovarům a vinařům.
Foto: Aktuálně.cz

"Pro letošní rok odhadujeme růst prodeje alkoholických nápojů na sedm procent. Vloni to bylo dokonce sedm a půl procenta," uvedla americká oborová organizace Distilled Spirits Council.

Vloni tak poskočil podíl vodky, whisky, rumu a dalších nápojů na celkovém alkoholovém trhu o bezmála procento na 32 procent.

"Konzumenti stále více mění pivo nebo víno za luxusnější a dražší pití. Tvrdý alkohol se prostě vrací do módy," citoval server MarketWatch šéfa Distilled Spirits Council Petera Cressyho.

Prodej alkoholu a tedy i tržby jeho výrobců šplhají vzhůru i navzdory stagnující spotřebě na hlavu. Průměrný Američan například ročně vypije 2,5 galonu (zhruba 9,5 litru) čistého alkoholu ročně. Před dvaceti lety to bylo přitom o tři litry více.

Nejpopulárnějším nápojem zůstává vodka. Ta okupuje 27 procent tržeb za tvrdý alkohol. V těsném závěsu je whisky. Zhruba poloviční podíl pak má rum následovaný tequilou.

Nekorunovaným králem alkoholu je pak vodka Smirnoff od britského výrobce Diageo. Sama o sobě tvoří jedno procento celkového trhu s alkoholickými nápoji.

 

Právě se děje

Další zprávy