Dle nejnovějších výzkumů prý varovné indexové věkové označení na obalech jen zvyšuje potřebu dětí hrát zakázané hry. Zpráva z Chicago Tribune hlásí následující:
"Bylo testováno 310 německých dětí ve věku od 7 do 17 let. Zúčastnění četli popis hry na obalu a pak známkovali, jak moc danou hru chtějí hrát. Čím více pak byl obsah kontroverznější, tím více dětí chtěly k ovladači."
"Autoři projektu, Brad Bushman z Michiganské univerzity a Elly Konijn Amsterdamské univerzity tak prohlašují, že by rodiče neměli dopouštět, aby si jejich děti samy kupovaly hry, ratingová společnost by pak měla své označení kompletně překopat."
Nejspíše se ale jedná o nošení dříví do lesa. Společnosti své úmysly a marketingové taháky nikdy nezmění a rodiče by si měli dávat větší pozor na "efekt zakázaného ovoce".