Virtuální sexbomba Lara Croft

Lukáš Bašta
30. 4. 2007 1:22
Chcete vědět, kdo je Lara Croft, odkud pochází a hlavně jaké modelky se za ni vydávají?

Naše dojmy z hratelné verze Tomb Raider Anniversary najdete zde!

Všichni se rádi zasmějeme s dívkou Blesku, tak proč bychom se neusmáli i na videoherní krásky? Proto jsme se na Showbizz rozhodli dělat pravidelný seriál o virtuálních sexbombách a kým jiným pak mámě začít, než právě Larou Croft! Ostatně, kdo by ji neznal, prsatou variaci na Indiana Jonese, která nám mládí pomáhala uklidnit naše bujaré hormony. Nicméně o tom kdo je, jak vznikla a hlavně o pestré škále jejich modelek už toho asi tolik vědět nebudete, což se dnes pokusíme napravit.

Historické pozadí

Foto: Hratelně.cz

Kdo tedy Lara Croft je, kdy se narodila, kdo jsou její rodiče a odkud pochází? Právě v tomto příběhovém pozadí se naše zdroje trochu liší - prvních šest her vypráví osudy známé archeoložky jinak, než poslední díl jejích dobrodružství, Legend. Proto si je rozebereme zvlášť.

Podle prvních her se Lara Croft narodila 14. února 1968, ve Wimbledonu v Londýně (není to hrozné zjištění, že jí táhne již na čtyřicet?) jako dcera zámožného lorda Hensingly Crofta. Žila tak v přepychu a bohatství, nicméně rodiče jí nevěnovali mnoho pozornosti a právě otcem byla hodně přehlížena. Do jedenácti let se učila doma, aby pak nastoupila na soukromou školu, kde byla jasnou premiantkou. V šestnácti letech přestoupila na prestižní školu Gordonstoun ve Skotsku, kde si zamilovala lezení po skalách a archeologii. Když se pak dozvěděla o výpravě svého proferora Von Croye do kambodžského paláce Angkor Wat, umluvila rodiče i profesora, aby tam mohla jet také. Lara Von Croye obdivovala více než svého otce, nicméně výprava skončila katastrofou - Von Croy byl uvězněn v kobce a Lara ho tam musela nechat jeho osudu. Nakonec sice přežil, ale vztahy mezi nimi velmi ochladly.

V osmnácti jí rodiče poslali na vysokou školu do Švýcarska, kde podlehla extrémnímu lyžování - proto odjela se svojí tetou do Himalájí. Cestou zpátky však letadlo spadlo do džungle a Lara přežila jako jediná. Dva týdny putovala po Himalájích sama, dokud neobjevila tibetskou vesničku Tokakeriby. Lara si tak uvědomila, jak moc je otrávená životem ve vyšší britské společnosti, jak moc ráda cestuje, a jak moc je ráda sama. Tohle změnilo její život. Následujících osm let procestovala celý svět, a když byla v Anglii, žila v panství Surrey po své tetě, které dostala již před několika lety. Právě tam skladovala všechny poklady ze svých cest. Spolu s ní tam bydlel komorník Winston, který o ní pečoval už od dětství a v podstatě jí nahrazoval otce. V tomto sídle také nechala vybudovat speciální cvičiště, kde by mohla v klidu posilovat a trénovat na další své výpravy.

Ačkoliv Lara Croft nedokončila vysokoškolské vzdělání, velmi se zajímala o náboženství, historii, archeologii, starověké národy a od svých šestnácti se naučila tucty různých jazyků. Za svoje praktiky byla kolegy velmi kritizována a většinu úlovků má u sebe schovaných nelegálně. Lara také drží několik prvenství - byla první, kdo chytil yettiho, nejmladší, kdo zdolal Mount Everest a také projela nejrychleji panamerickou dálnicí v Jižní Americe, což však časem Guinessova kniha rekordů zrušila.

Tomb Raider Legend má s původní historií mnoho společného, nicméně spousty důležitých událostí z Lařina života vykládá trochu jinak. Lara Croft je jedenáctá hraběnka z Abbingdonu a narodila se známému archeologovi Richardu Croftovi a Amélii Croft. Opět je z velmi bohaté a mocné rodiny, která vlastní několik panství po celé Anglii. Mezi třetím a šestým rokem udělala dívčí školu, takže bylo jasné, že je velmi nadaná, nicméně její život zužovalo mnoho tragédií, z nichž největší byla asi ztráta rodičů (ačkoliv postupem hrou se věci ukážou v trochu jiném světle). V devíti letech přežila pád letadla v Himalájích, kde zahynula její matka, a Lara sama se toulala dlouhých deset dní v těchto končinách, dokud nedorazila do Káthmándú. Z tamního baru pak zavolala svému otci, aby si pro ni přijel.

Šest let nato již cestovala kolem celého světa po nejrůznějších archeologických vykopávkách a neustále se jí dostávalo vzdělání od mentorů a hlavně otce, jehož byla učednicí. Když jí však bylo patnáct let, Richard Croft zmizel v Kambodži. Pátraly po něm úřady i samotná Lara, nicméně jeho tělo nebylo nikdy nalezeno. Z tohoto důvodu nemohla Lara zdědit majetek i titul rodiny Croft a musela se tak soudit se svým strýcem Errolem. Nakonec sice vyhrála, ale značně to poškodilo vztahy s žijícími příbuznými. I zde byla Lara Croft značně kritizována svými kolegy za své praktiky, znesvětila spousty prastarých míst a bez vědomí úřadů sebrala mnoho artefaktů, čímž se v podstatě stala zlodějem pokladů.

Nalezené předměty
Jaké předměty na svých putováních nalezla, a do kterého dílu série přesně patří? V tom vám udělá jasno následující soupis (názvy jsou záměrně ponechány v originálním znění):
Atlantean Scion (Tomb Raider, Tomb Raider Anniversary)
Dagger of Xian (Tomb Raider II)
Meteorite Artifacts (Tomb Raider III)
Iris (Tomb Raider: The Last Revelation)
Amulet and Armor of Horus (Tomb Raider: The Last Revelation)
Philosopher's Stone (Tomb Raider: Chronicles)
Spear of Destiny (Tomb Raider: Chronicles)
Periapt Shards and Obscura Paintings (Tomb Raider: The Angel of Darkness)
Excalibur (Tomb Raider: Legend)

Opravdová historie

Foto: Hratelně.cz

Postavu Lary Croft vymyslel gamedesigner Toby Gard (Tomb Raider, Galleon, Tomb Raider Legend, Tomb Raider Anniversary). První dobrodružství vyšlo v roce 1996, postupně se dostalo na všechny možné platformy a dnes má tato série včetně několika reedicí na 21 her, regulérních pokračování je však jen sedm. Otec Lary, Toby Gard se studiem Crystal Dynamics pracoval jen na dvou, prvním a posledním. Zajímavostí je, že původní jméno mělo být Laura Cruz, přičemž nakonec Laura zněla jako Lara a Cruz naopak neznělo vůbec britsky. Série Tomb Raider je pak na šestnácté pozici nejprodávanějších videoher v historii, kdy všechny hry s tímto názvem vydělaly na 30 milionů dolarů.

Natočeny byly také dva celovečerní filmy s Angelinou Jolie v hlavní roli. První, Lara Croft: Tomb Raider, stál 80 milionů dolarů a vydělal něco kolem 300. To ostatně dohnalo autory k druhému pokračování - Lara Croft Tomb Raider: Cradle of Life, který výšel o 10 milionů dráž, ale vydělal jen něco přes 160 milionů dolarů. Musíme však podotknout, že čísla jsou jen odhady a v nákladech není započtena reklamní kampaň, která jistě "sežrala" další desítky milionů, což jen podtrhuje to, že přípravy na třetí pokračování byly pozastaveny.

Lara Croft mimo filmu a videoher dobyla i stránky komiksových časopisů, které produkovala společnost Top Cow. Ty vycházely od roku 1999 až do 2004, kdy se na pultech obchodů objevil poslední, výroční padesátý díl. Lara Croft se však objevila i v crossoverech s ostatními postavami tohoto vydavatelství, jako byla třeba sexy Witchblade, s níž utvořila dvojici hrdinek, kterým odolal jen málokdo. Dále pak Phantom nebo Jackie Estacado z The Darkness, podle něhož se dnes dělá také počítačová hra. Minulý rok Top Cow vydalo Tomb Raider Compendium, knihu o více jak tisíci stranách, která obsahuje většinu vydaných sešitů.

Ach ty modelky

Foto: Hratelně.cz

Tím hlavním kolem Lary Croft byly však modelky, které zdobily stánek společnosti Eidos při každé větší výstavě nebo akci. První byla Nathalie Cook, která působila v letech 1996-1997, kdy Tomb Raider ještě nebyl takovým fenoménem. Na to přišla Rhona Mitra, 1997-1998, která se dnes věnuje slušně nakopnuté filmové kariéře (třetí série Plastické chirurgie s.r.o. nebo třeba Odstřelovač). Vanessa Demouy měla jen jedno focení v roce 1997 pro francouzský videoherní magazín.

Naší největší favoritkou byla dlouho Nell McAndrew, 1998-1999. Ta však musela post modelky opustit kvůli několika lechtivým fotkám pro Playboy. Roli po ní převzala Lara Weller, 1999-2000, a Ellen Rocche v roce 2000, která měla pro brazilskou odnož společnosti dělat promo k The Lost Artifact. Pak přišla Lucy Clarkson na léta 2000-2002 a po ní holandská kráska Jill De Jong, 2002-2004, propagující The Angel of Darkness. Zatím poslední modelkou je angličanka Karima Adebibe, která byla vybrána pro Legend a na Laru Croft pasuje vskutku přesně. Ona sama pak tvrdí, že je náruživou hráčkou a mezi její nejoblíbenější hry patří právě poslední Tomb Raider. Překvapuje to snad někoho? Jedno z interview najdete níže a zjistíte, co to obnáší být Larou Croft.


Lara Croft je bezesporu největší ženskou videoherní ikonou a zřejmě tomu ještě hodně dlouho bude. Přeci jenom poslední výroční díl Anniversary vypadá z našich dojmů naprosto fantasticky a na povrch už prosakují také první informace o pokračování s pracovním názvem Legend II, na němž by měli opět pracovat Crystal Dynamics. Vypadá to, že Lara konečně chytla druhý dech a je tak i celkem pravděpodobné, že bychom se do několika let mohli dočkat dalšího filmu (až bude herní série opět na vrcholu a ztráty z filmů zapomenuty). Třeba to do třetice bude pořádná podívaná, kterou by si naše hrdinka jistě zasloužila.

 

Právě se děje

Další zprávy