Oslovily možnosti pohybových herních ovladačů jako je Kinect, PS Move nebo Wii české IT kutily?
Datarama se s Centrem pro umění a nové technologie CIANT a pražským hackerspace brmlab snaží zmapovat českou a slovenskou hackovací scénu v soutěži MOJE KONZOLE! Termín pro podání přihlášek do prvního ročníku vypršel 15. října.
Do klání o konzoli Microsoft Xbox 360 s pohybovým ovladačem Kinect a další ceny se přihlásilo celkem pět interaktivních projektů od autorů z Česka i zahraničí.
Spojuje je využití modifikovaného herního hardwaru, primárně pohybového ovladače Kinect od firmy Microsoft.
Robotická ruka i digitální vnitřnosti
Autoři využívají senzory a počítačové vidění Kinectu například k ovládání robotické ruky pohybem těla. Jindy "zrak" Kinectu mapuje dění na ulici, na základě počtu lidí a jejich pohybu pak mění obsah videoprojekce, která je promítána na zeď domu. Daší projekt nabízí virtuální procházku nitrem člověka.
Jednotlivé přihlášené projekty vám podrobně představíme v následujících týdnech na stránkách Dataramy.
O vítězném projektu rozhodnou 30. listopadu diváci, kteří se zúčastní demonstrace projektů v holešovickém hackerspace brmlab. Mimo soutěžní projekty bude během večera možné vyslechnout krátké přednášky Andreje Boleslavského (CIANT) na téma Computer vision a Štěpána Bechyňského (Microsoft) o možnostech tvorby aplikací pro Kinect za využití oficiální SDK.
Holografické stoly
Herní ovladače - jako například u konzole Wii, PS Move nebo Kinect od Microsoftu - už dávno nejsou jen na hraní. Jejich využitím v praxi se zabývají i velké firmy.
Například Microsoft testuje jejich využití na holografických stolech, česká armáda zase testuje jejich využití při plánování bojových operací.