reklama
 
 

Už i Chrome od Googlu bude mít tlačítko proti sledování

24. 2. 2012 12:20
Google se připojil k dohodě o používání tlačítka, které má zabránit sledování uživatelů internetu. Vlastníků jeho účtu se to však netýká.

Už i Google souhlasil s tím, že jeho webový prohlížeč Chrome bude obsahovat tlačítko "do not track" (tedy doslova "nesleduj").

Uživatel ho může použít ve chvíli, kdy si nepřeje, aby browser poskytoval data o tom, jak používá internet. Ať už jde o ukládání informací do cookies, nebo jiné způsoby.

Kromě Googlu se k přistoupení na technologii "do not track" zavázalo 400 členů tzv. Digital Adversiting Alliance.

Prohlížeče Mozilla Firefox a Internet Explorer už tuto možnost obsahují. V praxi ale dosud v podstatě nefungovala, protože reklamní a analytické společnosti se nezavázaly k jejímu respektování.

Až nás ochrání zákon

Google se k iniciativě připojil poté, co byl kritizován za porušování soukromí uživatelů jiných prohlížečů.

Agentura Bloomberg dává rozhodnutí firmy do souvislosti s odhalením plánu amnerických úřadů na zpřísnění zákonů na ochranu práv uživatelů internetu.

Kongres má v nejbližších měsících přijmout zákon, ktery by dal uživateli větší kontrolu nad jeho osobními informacemi online.

Přihlášení pod dohledem

Ani tlačítko "do not track" však nebude fungovat ve všech případech.

Deník Wall Street Journal upozorňuje, že například tlačítko Like i další funkce od Facebooku obcházejí u registrovaných uživatelů i tuto ochranu.

Huffington Post zase upozorňuje, že pokud bude uživatel přihlášený k účtu na Googlu, bude jeho data také dál používána pro zpracování cílené reklamy.

TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!

autor: LP Fish | 24. 2. 2012 12:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama