TimeShift - hrátky s časem

Tomáš Richter
21. 5. 2007 0:00
Splní se vám klukovský sen, kdy po vzoru filmového Martyho McFlye budete cestovat v čase.
Foto: Hratelně.cz

Už je tomu více než rok, co spatřila světlo světa dlouho očekávaná demoverze first-person akce TimeShift, šmrncnuté nejrůznějšími puzzly. Po technické stránce naprosto nezvládnuté demo herní veřejnost příliš nepřesvědčilo, což se nepříznivě podepsalo na dalším vývoji. Nový vydavatelský dům Vivendi Games předložil vývojářům ze Saber Interactive návrh k přepracování, čehož se zhostili s patřičnou vervou. Novinářům koncem minulého roku předložené ukázky konečně vypadaly k světu, přesto se projekt opět položil k ledu a na povrch začaly prosakovat střípky o již v pořadí třetí podobě TimeShiftu, kterou si dnes pojďme v krátkosti představit.

Foto: Hratelně.cz

Dříve zvaný Chronos s novou zápletkou
Obsazení hlavní role se od minula radikálně změnilo, ostatně jako celý příběh (více jsme psali zde), takže namísto zhrouceného plukovníka Michaela Swifta se hráč ujme role člena speciálního výzkumného týmu, jenž stojí za tajným vývojem futuristických obleků pro armádu umožňujících cestovat v čase. Ty jsou naštěstí pouze dva, stará alfa verze a nový prototyp beta, čehož využívá hlavní fyzik Aiden Krone s cílem uplatnit své despotické choutky v jiné časové dimenzi. Proto se rozhodne zničit celý výzkumný ústav včetně beta obleku a vsadit na odzkoušenou alfu. Vám se však podaří pokrokový model zachránit, abyste se zanedlouho objevili v roce 1939, který je v mnoha směrech jiný, než jak ho známe z učebnic dějepisu, a pokusili se pošahanému doktůrkovi přiskřípnout tipec.

Foto: Hratelně.cz

Změna letopočtu hráči přinese hned několik překvapení, respektive nebývalý technický pokrok (to aby si mohli herní designéři pustit fantazii z uzdy, a ušetřili si tak cestu do místního muzea) a diktátorský režim v čele s Kronem. V boji proti masám příslušníků zdejší armády vám plnohodnotně vypomůže oblek S.A.M. (Strategic System for Adaptable Metacognition), s jehož AI čipem se budete v průběhu hry čím dál více ztotožňovat.

Změny k lepšímu nebo k horšímu?
Největším esem TimeShiftu, s jimž dlouhá léta vývojářský tým Saber operoval, jsou bezesporu hrátky s časem. Ten šel původně ovlivnit třemi způsoby, tedy zpomalením, zastavením nebo vrácením. Zdařile implementovaná finesa dělala z TS ještě do konce minulého roku originální akci, skýtající velké taktické možnosti a osobité řešení nespočtu hádanek. Třetí podoba si ovšem vyžádala kontroverzní zjednodušení, kdy za vás časovou selekci obstará sama hra, aby nedošlo k nežádoucím zákysům a zároveň byl TimeShift přístupnější větší hráčské veřejnosti.

Foto: Hratelně.cz

Dnes můžeme jen těžko hodnotit, zda bylo rozhodnutí šťastné, přesto si troufáme konstatovat, že celý kolotoč nepříjemně zavání naskriptovanými situacemi. Další významnou změnou je samotné pojetí, což se podepíše nejen na vizuální stránce, která se nyní může chlubit přívlastkem next-gen. Příběh se aktuálně prezentuje mnohem vážněji a grafické zpracování již není natolik barevné jako dřív, ba naopak, očekávat můžeme tmavá zákoutí a depresivní černobílé filtrování výsledného obrazu. Pro překopaný engine si nechala Sierra Entertainment mimo jiné licencovat fyzikální engine Havok verze 4.5, jenž se postará o parádní kalkulace zemské přitažlivosti. Těšit se můžeme rovněž na multiplayer s podporou až pro 16 hráčů na celkem 14 speciálních mapách.

Staronový projekt tak trochu připomíná mix hororového F.E.A.R.a a přímočarého Painkillera. O tom, jak se tvůrcům podaří lákavá kombinace skloubit dohromady se budou moci přesvědčit majitelé osobních počítačů, Xboxu 360 a nově i PlayStationu 3 již koncem tohoto roku. Prozatím nám nezbývá nic jiného, než doufat, že si nebudou vývojáři nadále zahrávat s rozložením vývoje napříč časovou přímkou.

 

Právě se děje

Další zprávy