Poslední dobou jsou v kurzu taktické orgie s velkou dávkou akčnosti v podání nejúspěšnějšího X360 titulu Gears of War či nepřehlédnutelného pokračování legendární série Rainbow Six s nálepkou Vegas. Imitační epidemie se šíří kancelářemi vývojářských studií jako morová nákaza, takže se není čemu divit, když montrealská filiálka společnosti EA představila kooperaci Army of Two, které směle konkuruje dílko Kane & Lynch: Dead Men od tvůrců holohlavého vraha Hitmana. Jinak tomu není ani v případě třetího pokračování Brothers in Arms: Hell's Highway nebo připravovaného Medal of Honor: Airborne. K tomu všemu se přidává i The Crossing.
Co je tedy nového?
Ostřílení autoři first-person akce Dark Messiah of Might & Magic z francouzského studia Arkane se však nenechali strhnout vlnou paralely a pod hlavičkou Valve Software pracují na projektu The Crossing, jehož devizou bude inovativní propojení singleplayerového a multiplayerového módu. Takzvaný "crossplay", jak je interesantní kombinace nazývaná, bude fungovat logicky výhradně tehdy, když bude hráč připojen k oficiálnímu serveru.
Živí hráči jsou v The crossing rozděleni do dvou různorodých táboru. První pospolitostí jsou těžce obrnění Vyvolení, kteří operují většinou ve dvojicích napříč kampaní. Pakliže dokončíte určitou příběhovou etapu, připojí se do hry Žoldáci, tedy hráči z týmového multiplayeru, kteří zastoupí roli AI nepřátel. Na každého Vyvoleného pak připadá pět až šest Žoldáků, čímž je zaručena vyváženost. Virtuální vyslance hra za splněné cíle bohatě odmění, podobně jako Vyvolené. Jestliže budou "skirmišáci" zevlovat nebo porušovat pravidla, The Crossing je nekompromisně vykopne, aby byli následně nahrazeni schopnějšími Žoldáky, popřípadě počítačem řízenými protivníky. Návrat zpět do síťové hry nemine ani vojáky s kulkou mezi očima. Finální verze by měla nepochybně disponovat i zpětnou vazbou, respektive teleportací ze singleplayeru do hry více hráčů.
Střípky ze hry
Na obě strany barikády čeká v závislosti na ději několik různorodých situací. Jednou budou štvanci Vyvolení, podruhé naopak Žoldáci. Jindy se záporňáci rozdělí na dva desetičlenné týmy, kdy jeden z nich bude pomáhat v postupu obrněncům, nebo dostanou v určitý moment nabídku stát se jedním z Vyvolených. Po přijetí oferty čeká zrádce útěk nejen před bývalými kolegy, ale také před nepřátelským týmem. Chlapci z Arkane Studios se patrně snaží o vylepšení své pověsti po kontroverzní fantasy rubačce ze světa Might & Magic, proto chrlí z rukávu jedno eso za druhým. Nepříliš prozíravé střípky slibují také výskyt center, míst kde budou mít Žoldáci možnost nakupovat či vyměňovat předměty nebo eventuálně hrát minihry.
Dějištěm The Crossing je Paříž v blíže nespecifikovaném období, která upadla po rozpadu francouzské vlády do nezkrotného chaosu. Třešinkou na dortu je přítomnost rytířů z řádu Templářů, jenž se podle virtuální mytologie v dobách středověku nerozpadl, ale naopak ovládl státní správu. Neméně zajímavý je i zbraňový arzenál, a tak se můžeme těšit na meče, škrtící strunu, vystřelovací hák, střelné zbraně a jiné serepetičky, jejichž původ znají pouze členové vývojářského týmu.
Redefinice akčního žánru
Studio Arkane peče s Valve, jako matka ovdovělé dcery s pěti dětmi o Vánocích, tudíž nikoho s velkou pravděpodobností nepřekvapí, že se na běhu hry opět podepíše hráči prověřený Source engine. Zda dokáží programátoři své plány úspěšně realizovat, se dozvíme až v průběhu příštího roku, kdy by mělo želízko v ohni počítačových hráčů vyjít.