Co byste dělali, kdybyste na týden mohli psát na internet jménem České republiky? Odvázali byste se, nebo by vás svázal pocit zodpovědnosti?
V ČR to zatím vyzkoušet nemůžeme, ale ve Švédsku podobný experiment minulý týden odstartoval.
Tamní agentura na podporu turismu VisitSweden nechává oficiální Twitter účet země @sweden každý týden spravovat jinému člověku. Může na něj psát, co se mu zlíbí.
Normální švédský týpek
Projekt pod názvem Správci Švédska (Curators of Sweden) odstartoval 10. prosince, kdy si veslo převzal Jack Werner ze Stockholmu.
"Poslouchejte, lidi" Jsem @kwasbeb, normální švédský týpek a tenhle zatracený účet je na týden můj! Čekejte špatný sex a vtipy," napsal v prvním tweetu.
"Jedna zraněná při dnešní demonstraci ve Stockholmu. Policejní auto jí omylem přejelo nohu. Švédsko, země divochů," komentuje lakonicky Jack.
Vodka v Praze
Švédských témat se rozhodně nedrží, neodpustí si i ryze soukromé poznámky: "Právě mi řekli, že v noci umřela moje babička, jen pár dní před svými 100. narozeninami. Bude nám chybět," svěřil se 13. prosince.
A jeho tweet z 16. prosince se dokonce týká Čechů:
"Podle posledního sčítání se 0,3 % obyvatel Prahy pokládá za Jedi. Neprovází je místo "síly" vodka?" Jack zřejmě nemá velké povědomí o tom, co se v Česku pije.
Tak trochu jiný obrázek
Bude netradiční marketingová kampaň na Švédsko úspěšná? Těžko říct, záleží na osobnostech Správců a na tom, jak velkou odezvu twitterový účet vyvolá.
Podle serveru The Next Web se někteří Švédové cítí projektem dokonce dotčeni.
Autoři ale mají velké plány. "Ve světě masové komunikace a rostoucí globalizace stát stále více závisí na tom, jak je vnímán v zahraničí," vysvětlují důvody, které je k experimentu s "nejdemokratičtějším twitterovým účtem" vedly.
"Správci prostřednictvím svých tweetů vzbudí zájem o Švédsko a široké možnosti, které tato země nabízí. Doufáme, že Správci vykreslí jiný obrázek Švédska, než obvykle vidíme v klasických médiích," dodávají autoři.
TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!