Soutěž v hackování Kinectu vyhrál památník holocaustu

David Slížek
30. 11. 2011 20:50
Nejpovedenější z přihlášených projektů vybírali návštěvníci v pražském hackerspace brmlab.
Foto: Vojtěch Marek

Historicky první soutěžní setkání českých umělců a IT odborníků, kteří se zabývají upravováním pohybového ovladače Kinect, nazvané MOJE KONZOLE! zná svého vítěze.

V pražském hackerspace brmlab divácí hlasováním vybrali jako nejpovedenější z přihlášených projektů multimediální prezentaci Interaktivní památník holocaustu, krterý vytvořil tým neziskovké organizace M77.

V památníku může návštěvník pomocí pohybového ovladače spustit vyprávění Markéty Novákové, která prošla za války koncentračními tábory. Její obličej se promítá na bustu, která tak před očima diváků jako by zázrakem ožije.

Součástí památníku je i druhá projekce, kterou návštěvník ovládá tím, jak blízko přistoupí k plátnu.

Robotická ruka a IT erotika

Na druhém místě se umístila Robotická ruka autorské dvojice doktorandů z pražského ČVUT Jana Hrdličky a Jiřího Wilda. Jejich projekt umožňuje ovládat jednoduchý model ruky pomocí gest přenášených senzory pohybového ovladače.

Třetím oceněným projektem se stala hříčka IT erotika, která na poslední chvíli nahradila původně přihlášený projekt Footnote. Sestávala z projekce nahé ženy za záda uživatele sedícího u počítače. Kinect v tomto případě sloužil jako snímač, který při otočení uživatele obraz pokoušející ženy skryl.

Soutěž MOJE KONZOLE! pořádal server Datarama.cz ve spolupráci s Mezinárodním centrem pro umění a nové technologie CIANT a hackerspace brmlab a za podpory firmy Microsoft ČR, která do soutěže dodala ceny.

 

Právě se děje

Další zprávy