Sonic naostřil bodliny, Stronghold si vybudoval hrob

Adam Pešek
7. 11. 2011 8:28
Na počítačové obrazovky se vrací legendární ježek Sonic nebo série Stronghold, čeští vývojáři pak dali dohromady zdařilý simulátor vrtulníků Take on Helicopters
Foto: Aktuálně.cz

Legendární modrý ježek Sonic po letech naostřil své bodliny a na počítačových obrazovkách se po několika více či méně zábavných titulech objevuje ve vynikající hře Sonic Generations. Další z herních pokračování už však bohužel tak slavné není, stavění a ochrana města ve strategii Stronghold 3 totiž vlastně jen těží ze svého jména a samo o sobě příliš obstát nedokáže. Čeští vývojáři z Bohemia Interactive si pak od vývoje dalšího dílu válečné série Arma odskočili k simulátoru vrtulníků Take on Helicopters a dle prvních ohlasů se jim tato odbočka povedla.

Sonic Generations
„Je skvělé po dlouhé době zase tvrdit, že Sonic je dobrý. Rostoucí kvalita v posledních několika letech totiž neustává a hra teprve teď nabírá na obrátkách. Sonic Generations je do značné míry hra pro oddané fanoušky legendárního Sonica, ale i užijí si ji i ti, co si prostě jen rádi vzpomenou na těsné přeskakování hrotů, specifickou jízdu po kolejích nebo dokonce na doby, kdy byl Sonic ještě pinballem." Jack DeVries & Brian Altano, IGN85 %

Take on Helicopters
„Pohled z výšin působí na oko velice dobře, nároky na grafiku přitom nejsou přemrštěné a potěší i široké možnosti úprav v nastavení. Take on Helicopters však na každý pád nepatří do rukou každému, byť se autoři mermomocí snažili, aby jejich výsledná práce zaujala co nejširší publikum. Pokud si ale v leteckých simulátorech libujete, v tomto případě nešlápnete vedle. Zvláště když Bohemia Interactive opět spoléhají na dodatkovou práci komunity, která se do dalšího rozvoje hry určitě ráda zapojí, jak to bývá zvykem." Vojtěch Matěna, Hrej.cz70 % 

Stronghold 3
„Naříkání nad všemi problémy by bylo velmi dlouhé, za všechny stačí třeba to, že rolníci neustále překážejí na místech pro stavbu, tutorial je jen velmi povrchní či a hra má problémy se stabilitou. Ve výsledku ale ani tohle není nutné. Stronghold 3 je totiž velmi špatná hra, na které je znát její rychlé vytvoření a minimum následného testování. Myšlenka samotná v podstatě není špatná, šéfování městu a blokování hord nepřátel přeci bývala zábava, ale tady série přišla vlastně o vše zajímavé. Hra samotná je tak dobrá leda k tomu, abyste ji zabalili, naládovali s ní katapult a poslali ji vstříc tvrdým nepřátelským hradbám." Eric Neigher, GameSpy30 %

 

Právě se děje

Další zprávy