New York - Nový chytrý telefon Galaxy S4 se začne prodávat od konce dubna, všude by pak měl být dostupný do června. Oznámila to jihokorejská společnost Samsung Electronics při předvedení svého nového vlajkového smartphonu v New Yorku.
Neskrývaným cílem je získat - na úkor amerického konkurenta Apple - znovu prvenství na klíčovém americkém trhu chytrých telefonů.
Samsung neoznámil, za kolik bude nový telefon prodávat. Ale podle agentury AP se předpokládá, že v USA bude cena při dvouletém kontraktu začínat na 200 dolarech (asi 4000 Kč).
Podle představitelů firmy to ale bude investice do "životního společníka", který "zlepší většině lidí každodenní život".
Podle očekávání se nový Galaxy S chlubí ostrým obrazem s vysokým rozlišením. Displej oproti předešlé verzi opět o něco povyrostl: s úhlopříčkou o délce 12,7 centimetru o půl centimetru překonal předchůdce S III a o 2,5 centimetru hlavního konkurenta iPhone 5; plocha displeje S4 je o 56 procent větší. Vybaven je fotoaparátem se 13 megapixely.
Dokáže například přenést detaily z vyfotografované navštívenky mezi kontakty v telefonu či rovnou číslo z vizitky zavolat, či má umět překládat z deseti jazyků. Některé funkce lze ovládat gesty i bez dotyku displeje.
Při přehrávání videa je s to automaticky zařadit pauzu, pokud se divákův zrak odvrátí, a znovu je spustit, pokud se divákovy oči znovu vrátí k displeji.
Někteří analytici podle agentury Reuters předpovídají, že čtvrté verze Galaxy S by se mohlo za první měsíc od uvedení na trh prodat deset milionů kusů.
Úspěch tohoto telefonu však bude podle pozorovatelů kriticky záviset na tom, zda firma vypracuje spolehlivý záložní plán, který zabrání opakování nákladných výrobních poruch. Ty loni provázely nástup Galaxy S III a kvůli tomu prodal Samsung měsíc po uvedení na trh asi o dva miliony těchto telefonů méně, než by mohl.
Riziko se podle analytiků skrývá i v marketingovém zveličení předností nového produktu. Zákazníci mohou být zklamáni, pokud zjistí, že Galaxy S IV vlastně nemá žádné "senzační" nové prvky a omezuje se pouze na drobná vylepšení.
Apple se v loňském čtvrtém čtvrtletí díky novému modelu iPhone 5 a přesunu spotřebitelů k chytrým telefonům stal poprvé největším prodejcem mobilních telefonů ve Spojených státech. Předstihl tím Samsung, který zde byl jedničkou od roku 2008. V celém světě však zůstává největším prodejcem telefonů Samsung.