Jako z románů klasika kyberpunku Wiliama Gibsona vypadá technologie augmentované reality. Augmentovaná, čili rozšířená realita je zobrazení reálného obrazu doplněného počítačem vytvořenými objekty. Digitální vrstva je viditelná například webovou kamerou nebo kamerou telefonu.
Poetičtěji řečeno, tato technologie maže rozdíl mezi atomy a bity. Už v roce 2009 jí používaly k reklamám firmy jako Lego, o rok později pronikla i do české reklamy v rámci podpory prodeje Kinder překvapení. V roce 2011 se však zdá, že rozšířená realita má dětské krůčky za sebou.
Nové logo
Díky společnosti Total Immersion získala rozšířená realita svoje oficiální logo, které by mělo upozorňovat na místa, ze kterých je možné „číst" digitální data. Tato novinka je prozatím dobrovolná, může však výrazně pomoct při rozšiřování nového rozhraní, které se začíná používat nejen v marketingu, ale také v dalších oblastech.
Speciální browser
Společnost Rofo, která se specializuje na interakci mezi počítačem a člověkem, uvolnila v minulých dnech také dokonalejší verzi vlastní platformy rozšířené reality, prohlížeče Junaio pro chytré telefony. Aplikace je prozatím optimalizována pro iPhony a chytré telefony s operačním systémem Android.
Umožňuje „číst" digitální prvky i v reálném prostředí a vytváří tak nové možnosti při zjišťování informací potřebných pro cestování, orientaci v neznámém městě či prostoru. Díváte-li se kolem sebe skrze kameru chytrého telfonu, vidíte na obrazovce navíc informace o objektech kolem vás.