Dánská společnost Bang & Olufsen (B&O) se od roku 1925 zaměřuje na výrobu luxusních audio a posléze i video elektroniky.
Podle firemního motta se snaží o "upřímnou reprodukci hudby", která by se do vašich uší měla dostat nezměněná limity technologie. V roce 2004 společnost otevřela své vývojové centrum a posléze i továrnu do České republiky, kde se v současnosti vyrábí většina jejích výrobků.
Osm hodin na cestách
Po dvou letech v červených číslech začala B&O opět generovat zisk a na letošní veletrh CES 2012 přijela odhalit novou řadu B&O Play.
Jejím prvním zástupcem je přenosný reproduktor Beolit 12 AirPlay. Jak napovídá název, podporuje streamovací technologii Apple AirPlay, pomocí které můžete přehrávat hudbu třeba z iPhonu.
Uvnitř aluminiového těla je schován jeden basový reproduktor a dva "tweetery". O energii na cestách se stará integrovaná baterie, která by měla vydržet 8 hodin. Přesto, že se jedná o nejlevnější audio systém B&O, bude se reproduktor, který vypadá jako luxusní kabelka, prodávat za 700 dolarů.
Drahá audio kabelka
Jak potvrzuje vedení společnosti, B&O se snaží oslovit širší zákaznickou klientelu a svézt se na vlně masového zájmu o dokovací a streamovací stanice pro iPhone. Designem Beolit 12 navazuje na firemní rádia ze šedesátých let. Zvuk této předražené kabelky je vynikající, 700 dolarů za přenosné repro si ovšem dovolí jen opravdový milovník upřímného zvuku.
Vyplatí se utratit 700 dolarů za reproduktor, který přehrává většinou MP3 z telefonu? Ptali jsme se viceprezidenta B&O Henrika Taudorf Lorensena:
Datarama: Lidé v telefonech většinou mají hudbu v podobě nekvalitních MP3, vyplatí se podle vás přehrávat je na takto kvalitních reproduktorech?
Je pravda, že většina lidí používá digitální zdroje, které nejsou příliš kvalitní, MP3 s frekvencemi 192 kbps a podobné. To je trend, který s sebou přinesla digitalizace a masové využívání iPhonů, iPadů a dalších digitálních přehrávačů. Nekvalitní zdroj přirozeně nezměníme, můžeme ale výsledný zvuk maximálně optimalizovat, aby výsledek přinesl maximální možnou kvalitu.
Není vstup Bang & Olufsen na trh s přenosným repro jistá devalvace značky?
Je to krok k širšímu zákaznickému publiku. Naše společnost ztělesňuje vysokou kvalitu, výroba našich produktů stojí přirozeně víc peněz, než běžné reproduktory. Ve chvíli, kdy většina našich zákazníků používá přístroje jako iPhone, musíme na to reagovat. B&O Play určitě jako devalvaci necítím. Je to vysoce kvalitní AirPlay reprostanice.
Jakou přidanou hodnotu nabízíte, abyste přesvědčili zákazníky k zaplacení 700 dolarů za přenosné repro?
Předně technologii, zvuk z této malé krabičky ozvučí malý pokoj stejně jako velkou kancelář, a stejně kvalitní zvuk získáte i na pikniku v parku. O tom jste se mohl sám přesvědčit. Ale také materiály. To co vypadá jako hliník, je hliník. Co vypadá jako kůže, je kůže a ne jen tak nějaká, kvalitní italská kůže, používaná na nejluxusnější kabelky, která se během času mění a dotváří unikátní design B&O Play.
Vaše výrobky je možné koupit v Apple Store. Pokračujete v dobrých vztazích s Applem z dob, kdy jste byli oblíbenou audio značkou Steva Jobse?
Z části určitě. Doba se ale rychle mění a když se podíváte jaký prostor v obchodech Apple zabírají ostatní značky, zjistíte, že ho není mnoho. Získat tento prostor není jednoduché a zdaleka ne každé firmě se to podaří.
TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!