Need for Speed: ProStreet se odhaluje

Tomáš Richter
1. 6. 2007 1:48
Časy, kdy nočním ulicím vládlo závodnické podsvětí, jsou dávno pryč - připravte se na návrat do legality!
Foto: Hratelně.cz

Po nepříliš inovativním Carbonu, jenž byl paradoxně nejprodávanějším dílem celé série, začíná značka Need for Speed se vší parádou opět vystrkovat růžky. Znovu se tak od dob dvoudílné odnože Underground dočkáme reformy, o níž se ještě před oficiální inscenací rozpovídali ti nejpovolanější z kanadské filiálky Electronic Arts.

Kolik bude stát startovné?
Jeden z nejzásadnějších převratů připravovaného pokračování nazvaného ProStreet se týká samotné koncepce, jenž větví jednotlivé novinky, popřípadě změny. Tak tedy, v první řadě zapomeňte na městskou dopravu, všudypřítomnou policii, svobodu přesunu a nezákonné honičky v tmou zahalených ulicích fiktivního velkoměsta, poněvadž se nevraživé soutěžení stěhuje na plnohodnotné zavodní okruhy. Přestože budou podniky ohlášené, jinak řečeno povolené, půjde stále o adrenalinové závody tentokrát již mírně arkádového stylu. Důkazem jsou především pravidla, na která se s trochou ironie ve FIA zapomnělo.

Foto: Aktuálně.cz

Hlavních kostrou posledních dílů byl zaručeně příběh, o němž v případě ProStreet nepadla ani zmínka. O jeho přítomnosti však nepochybujeme, jelikož by hru pravděpodobné zaškatulkování mezi tuctové hry z prostředí motorismu neminulo. Výchozím bodem pro firemní scénáristy může být skutečnost, proč se vlastně každý víkend postavíme na start opravdových tratí. Zatímco ve městě vás znala jen omezená komunita z branže, na oficiálních závodech se zaryjete do paměti nejen divácké veřejnosti. Rozhodně ale nečekejte zaplněné ochozy, účast televizních kamer a už vůbec ne přímé přenosy se zasvěceným komentářem Petra Horáka.

Foto: Aktuálně.cz

Nová generace závodění
Každý víkend bude rozdělen podle čtyř herních módů, stejně jako specifikace aut. Těšit se můžeme na klasické kroužení bez anoncovaných pravidel, dobře známy Drift, při kterém dáme záhul zejména zadním pneumatikám, oblíbený Drag, o jehož zbrusu nové podobě vývojáři z Black Box mlčí, a nakonec Speed Challenge. Při této akci bude nutné dosáhnout na konci určitého úseku trati co největší rychlosti.

Změny se také podepsali na stupínkách vítězů, kdy již nebude nutné zvítězit v každé ze čtyř částí, nýbrž až po sečtení bodového zisku na konci víkendu, což svátečním jezdcům ušetří nejednu vrásku. Hardcoristé budou mít naopak šanci získat neprodejné exempláře z autodílny nebo řad vozového parku, když se stanou králem podniku.

Foto: Aktuálně.cz

Série Need for Speed nikdy nebyla založená na realističnosti, to se má ovšem patřičným způsobem změnit. Pakliže nebudeme brát na vědomí "dospělejší" vizuální stránku, nabízí se fyzikální engine, který bude hrát v ProStreet první housle. Nejenže se jízdní model značně přiblíží tomu skutečnému, ale úplně poprvé v historii série Need for Speed půjde úplně zdemolovat auto. Za progresivní mačkání plechů nám ručí speciální tým programátorů a fyzici z Vancouverské univerzity, i tak se to ale neobejde bez tristní výjimky. Pokud totiž budete chtít vozům značky BMW vysklít okna, pak máte kvůli jejich virtuální bezpečnosti smůlu (více najdete v překladu polského preview na Tiscali Games).

Největší zásluhu na modelu poškození má absence rozporuplného obsahu. Tvůrčí tým v čele s producentem Larrym LaPierre tím otevřel třem desítkám automobilek zvučných jmen oči. Pokud některé auto z jejich výroby nepošlete definitivně do pomyslných kytek, nebudou mít defekty na vašem miláčkovy příliš velký vliv na jeho chování, čímž se zachová hratelnost.

Foto: Aktuálně.cz

Hra na technika
Původně revoluční systém Autosculpt dozná taktéž několika změn. Snad tou nejméně podstatnou je fakt, že si budeme moci do nákupního košíku přihodit několikanásobně víc součástek, přesněji kolem tisíce. Opakem je nově vliv scrollování, respektive změna tvaru či umístění, na aerodynamiku, váhu, zrychlení nebo maximální rychlost. Realtime přepočítávané parametry budou hráče důmyslně zpravovat o tom, zda se pohybuje v červených nebo zelených číslech. Nakonec bude možné prohnat plechovku aerodynamickým tunelem.

Také se mluví o revolučním zpracování online multiplayeru, které zatím zní velmi líbivě, ale dokud z něj neuvidíme něco více, neuvěříme. Ve čtvrtek při spuštění oficiálních stránek, jak jsme vás informovali, bylo též potvrzeno datum vydání na letošní listopad pro osobní počítače, PlayStation 3 a Xbox 360. V značně odlišné podobě vyjde ProStreet i ve verzích pro konzoli Nintendo Wii, PS2, DS, PSP a mobilní telefony.

 

Právě se děje

Další zprávy