I když se nedávno zesnulá soulová zpěvačka Amy Winehouse asi těžko považovala za "národní bohatství", její fanoušci po celém světě na ni nedají dopustit ani po její smrti. O tom že snažit se zpeněžit tuhle tragédii se nemusí vždy vyplatit se o víkendu přesvědčil i Microsoft.
Pouze jediný vzkaz na sociální síti Twitter totiž způsobil natolik negativní ohlas, že se za něj musel omlouvat mluvčí společnosti. I přes tuto úctyhodnou reakci však řadě hudebních nadšenců jen těžko vymluví, že některým obchodníkům se vyplatí i smrt.
Amy Winehouse RIP
Amy Winehouse byla nalezena v neděli mrtvá ve svém londýnském domě. Vzhledem k bulvárem často propíranému divokému životnímu stylu přisuzuje policie i většina médií její smrt kombinaci velkého množství drog a alkoholu.
Sedmadvacetiletá popová hvězda rozjela silou své osobnosti retro vlnu v pop music, když v chytlavých popových písničkách míchala vlivy různých žánrů hudby šedesátých a sedmdesátých let. Její charakteristický hlas pak byl osvěžujícím prvkem v jinak stojatých vodách komerčních rádií. I přes rozporuplné poslední období, kdy například díky svému stavu nebyla schopna dokončit koncert, patřila mezi nejnadějnější britské popové umělce.
Uctěte památku a zaplaťte nám
Bouři nevole rozpoutal tweet oficiálního twitterového účtu Microsoftu "tweetbox360", který oznámil, že lidé mohou památku Amy Winehouse uctít nákupem digitální verze jejího slavného alba Back To Black na stránkách Zune.net. Stránky Zune jsou onlineový obchod Microsoftu, prostřednictvím kterého prodávají především v Británii konzole Xbox 360, chytré telefony a umožňují také placené stahování hudby, filmů a her.
Back to Black se přitom ocitlo hned po její smrti na vrcholu žebříčku iTunes a její zřejmě nejpopulárnější skladba Rehab byla desátá mezi nejstahovanějšími singly. Takto očividná snaha o profitování na komerčním fenoménu smrti popové hvězdy však už znamenala příliš. V komentářích označili zprávu uživatelé Twitteru za odpornou a hloupou a i v delších komentářích působili velmi naštvaně.
Obratem se tedy na stejném účtu objevilo vyjádření britského PR týmu Microsoft: "Omlouváme se všem, komu přišel náš poslední tweet o downloadu Amy Winehouse příliš komerčně motivovaný. Ujišťujeme vás, že tomu tak nebylo". Server Cnet.com tuto snahu ohodnotil komentářem že je pozitivní, že někdo v Microsoftu alespoň čte, co se objevuje na jejich Twitteru.