Životní styl, komedie, sport, finance. Zdá se vám to jako program nějaké televize? Přitom videa z téhle oblasti můžete najít na Yahoo, portálu, procházejícím nejsložitějším obdobím své existence.
I přes nedávné odvolání šéfky Yahoo Carol Bartzové a pokračující problémy jednoho z největších internetových portálů, přichází Yahoo s novinkou, která upozorňuje na komplexnost jeho služeb. Je to vábnička na "strategického investora", po kterém společnost pokukuje?
Novinka se jmenuje Yahoo Screen. Tato nová webová obrazovka svádí na jednu stránku tisíce licencovaných videí, které byly doposud obsahem samostatných rubrik. "Cílem změny je, aby bylo snadnější se na ně dívat a bavit se.", komentoval novou službu v beta verzi David Rice, viceprezident Yahoo pro server DigitalTrends.
Podle Rice je Yahoo vlastníkem největší videotéky s licencovaným obsahem, ale "když se zeptáte spotřebitelů a inzerentů, kdo je lídrem v oblasti videa, málokdy řeknou Yahoo." Společnost už v pondělí oznámila, že na zpravodajství budou spolupracovat s televizním kanálem ABC News. Společně budou připravovat obsah pro víc než 100 milionů amerických uživatelů.
Nová stránka Yahoo Screen by však neměla upozornit jen na vlastní zpravodajství, ale také na obsah z vnějších zdrojů, jako jsou Hulu, CBS, UFC či Turner Sports. Nové uspořádání má přinést více diváků a s nimi i větší zájem inzerentů.
Yahoo také najmulo společnost Allen & Co, aby provedla "strategický přezkum" výdělečných činností portálu. O jeho koupi zatím projevil otevřený zájem Jack Ma, šéf obří čínské společnosti Alibaba zaměřující se na online transakce mezi Čínou a zbytkem světa. Yahoo je paradoxně vlastníkem části této společnosti.