Poté co před nedávnem Facebook za miliardu dolarů odkoupil Instagram, se nyní šíří spekulace o tom, že ve své nákupní horečce bude pokračovat a koupí finskou společnost Opera Software. Ačkoliv ani jedna ze společností obchod nepotvrdila, informace pocházejí z údajně důvěryhodných zdrojů. Podle většiny názorů by byla koupě společnosti, která stojí za pátým nejpopulárnějším prohlížečem, pro Facebook logická.
Kvůli reklamě?
Potom co Facebook ne úplně úspěšně vstoupil na burzu, se momentálně snaží dělat vše možné, aby se svým investorům zavděčil a svůj potenciál zpeněžil. Klasická facebooková reklama už nestačí, a tak by se Marku Zuckerbergovi možná hodil vlastní prohlížeč, pomocí kterého by mohl svou technologii inzerce více inovovat. Opera navíc na začátku roku koupila dvě společnosti, které se zabývají internetovou reklamou - Mobile Theory a 4th Screen Advertising.
Prohlížeč má Microsoft, Apple i Google
Dalším důvodem, proč by Facebook měl mít vlastní prohlížeč, je jeho snaha vyrovnat se jeho konkurentům. Jediné co zatím Facebook má, je vlastní sociální síť, ale pokud se chce stát stejně výrazným hráčem, jako je Google či Apple, musí se vydat i za jeho hranice.
Apple má Safari, Google má svůj Chrome, Microsoft má IE, a proto by dávalo smysl, kdyby se Facebook také vybavil vlastním prohlížečem. A pokud se navíc potvrdí spekulace a Facebook vyrobí svůj vlastní smartphone, vlastní prohlížeč se mu bude nepochybně hodit.