Zajímavou novinku začíná svým uživatelům nasazovat e-mailová služba Google - Gmail. Jenže po devíti letech se čekalo trochu více.
O úplnou novinku vlastně nejde. Ve skutečnosti se do složky Doručená pošta probojovává funkce, která doposud byla zastrčena poněkud vzadu - v Laboratoři - a umožňovala snadno rozlišit e-mailové notifikace ze sociálních sítí, reklamu a automatické notifikace z nejrůznějších služeb. Tyto e-maily rozstrkával Gmail do patřičných nálepek a mohl je odstraňovat z hlavního proudu doručené pošty, čímž umožňoval uživatelům soustředit se na skutečné e-maily od živých lidí.
Nově tuto funkci Google nasadí všem a zvýrazněně, takže nad každým e-mailem bude možnost přiřadit mu jeden z těchto doplňkových štítků: Fóra, Promo akce, Reklama a Upozornění. A snadno si přepínat mezi těmito "chlívečky".
Důvod k tomuto kroku je vcelku jednoduchý: e-mail sice neviditelně, ale o to urputněji bojuje o své právo na život. A geneze služby Gmail je toho dobrým dokladem.
Přečtěte si analýzu Patricka Zandla Budoucnost e-mailu v placeném deníku Insider (ZDE)