Praha - Estonská společnost Taxify bude nadále fungovat ve všech pěti českých městech, kde dosud působila. Odmítla tak předběžné opatření Městského soudu v Praze, které jí zakazovalo provoz služeb v Ostravě, Olomouci, Českých Budějovicích a Plzni. Vyplývá to z dnešního prohlášení firmy. Taxify se hájí tím, že je zodpovědná pouze za software platformy, a tudíž se proti zákonu nijak neprovinila. Firma naopak plánuje rozšíření služby do dalších měst.
"Jsme přesvědčeni, že žádnou z činností, kterých by se měla společnost Taxify na základě předběžného opatření zdržet, společnost Taxify neprovozuje, a tudíž je toto soudní rozhodnutí nesplnitelné a nevykonatelné, uvedl mediální zástupce firmy Jan Novosad. Podle něj je společnost zodpovědná pouze za vývoj a provoz platformy, s jejíž pomocí se řidiči mohou spojovat s cestujícími. "Tato činnost není v České republice zakázána," dodal. Vyjádření městského soudu zjišťuje.
Návrh na předběžné opatření podalo konkurenční Liftago. "Konkurenční služby porušující stávající zákon bohužel nemají žádnou motivaci ke zlepšení pravidel pro všechny na trhu," řekl již dříve šéf Liftaga Ondřej Krátký. Podle něj platformy jako Uber nebo Taxify zneužívají své postavení, kdy vystupují jako zprostředkovatelé softwarů a za konání řidičů tak nenesou zodpovědnost.
Taxify tak bude nadále fungovat ve všech pěti městech. Předběžné opatření se nevztahovalo na Prahu, kde městský soud aktuálně řeší podobnou žalobu, kterou v minulosti podalo Sdružení pražských provozovatelů taxislužby.
Taxify navíc chce expandovat i do dalších měst ČR. "Aktivně vytipováváme města, jejichž obyvatelé by o naši službu mohli mít zájem," řekl Novosad. Společnost kvůli toho v současnosti vede několik jednání s představiteli vybraných měst.
Taxify začala v Česku fungovat v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů. V dalších městech začala služba fungovat od letošního července.
Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber argumentoval tím, že není taxislužbou, ale že zprostředkovává spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky. S tím taxikáři nesouhlasí.