T-Mobile dostal pokutu půl milionu za agresivní praktiky. Vymáhal již uhrazené dluhy

ČTK ČTK
17. 10. 2018 17:18
Půl milionu má zaplatit T-Mobile za to, že vymáhal pokuty za již uhrazené dluhy. Operátor s rozhodnutím ČTÚ nesouhlasí, chystá se podat správní žalobu.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Lukáš Bíba

Praha - Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) úhrnnou pokutu půl milionu korun za agresivní obchodní praktiky. Vymáhal neplatné smluvní pokuty prostřednictvím inkasní agentury. Úřad to dnes uvedl v monitorovací zprávě. T-Mobile pokutu zaplatí, s pravomocným rozhodnutím ale nesouhlasí a podá proti němu správní žalobu.

Operátor nejprve podal u ČTÚ návrhy na rozhodnutí sporu o zaplacení dlužných částek za poskytnuté služby a současně i o zaplacení smluvních pokut. Podle rozhodnutí Ústavního soudu ale byly tyto pokuty sjednány neplatně.

Poté, co ČTÚ začal požadavky na zaplacení smluvních pokut z tohoto důvodu zamítat, T-Mobile vzal zpět tu část svých dosud nerozhodnutých návrhů, která se týká smluvních pokut, aby je následně začal vymáhat mimosoudní cestou přes inkasní agentury.

"ČTÚ rozhodl, že T-Mobile využil svého silnějšího postavení a vyšší právní erudovanosti. Vymáhání smluvních pokut načasoval do doby, kdy dluh za poskytnuté služby elektronických komunikací byl již uhrazený. Zákazníkům s mnohdy více než ročním odstupem začaly chodit různé výzvy, kde jim inkasní agentury vyhrožovaly i exekucemi. T-Mobile přitom věděl, že smluvní pokuty sjednané pouze ve všeobecných podmínkách jsou absolutně neplatné," uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

"S rozhodnutím a udělenou pokutou nemůžeme souhlasit a jsme rozhodnuti podat správní žalobu. S ohledem na nejnovější rozhodnutí Nejvyššího soudu z března letošního roku, které uvádí, že ne všechny pokuty sjednané pouze ve všeobecných obchodních podmínkách jsou neplatné, ve věci u správního soudu uspějeme," řekla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Podle zjištění ČTÚ rovněž třetina operátorů, včetně virtuálních, nesplnila svou informační povinnost o možnosti mimosoudního řešení sporů se spotřebiteli. Poskytovatelé buď neuvedli požadované informace ve svých smluvních podmínkách nebo na webu, nebo neposkytli spotřebitelům poučení v rámci zamítavého vyřízení reklamace.

 

Právě se děje

Další zprávy