Znáte nejcennější značku Evropy? Je to LVMH

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
12. 10. 2011 10:22
Finský výrobce mobilních telefonů Nokia vypadl z první desítky

Vídeň - Zkratka LVMH není zase až tak známá. Přesto jde o nejcennější evropskou značku a když se rozepíše do slov, je hned každému jasné o co kráčí. Jedná se totiž o francouzského výrobce a prodejce luxusního zboží  Moët Hennessy Louis Vuitton.

Má hodnotu 31,7 miliardy eur (zhruba 786 miliard Kč), což vyplývá ze studie Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni.

Druhé místo podle hodnoty patří v Evropě značce britského telekomunikačního operátora Vodafone a třetí je značka největšího světového pivovaru InBev z Belgie.

Naopak z první desítky letos vypadl finský výrobce mobilů Nokia.

Hodnota značek stále roste

Hodnota deseti nejcennějších evropských značek roste, Oproti  loňsku  se zvýšila o 11,6 procenta na více než 232 miliard eur. Nejvýrazněji stoupla švýcarskému potravinářskému a nápojovému gigantu Nestlé o 29,9 procenta na 25,4 miliardy eur.

Pořadí od 4. do 10. místa

  • 4. Nestlé 25,418
  • 5. Unilever 24,344
  • 6. Telefónica 23,384
  • 7. Daimler 19,552
  • 8. Deutsche Telekom 18,102
  • 9. BASF 17,884
  • 10. SAB Miller 17,764

Polepšily si i německá chemická společnost BASF s růstem hodnoty značky o 17,6 procenta a automobilka Daimler. Hodnota tohoto výrobce automobilů Mercedes-Benz proti loňsku vzrostla si o 15,4 procenta.

Nejvýrazněji podle letošní studie v Evropě stoupla hodnota značek průmyslu luxusního zboží, její zvýšení o 17,6 procenta bylo skoro dvojnásobné proti průměrnému růstu 8,9 procenta. Nadprůměrně, o 14,6 procenta, vzrostla hodnota značek finančních služeb, u spotřebního zboží stoupla o 10,2 procenta. Maloobchod podle studie vykázal růst hodnoty značek o 6,4 procenta a telekomunikace o 5,4 procenta.

Apple je více než dvakrát dražší

Největší evropská značky nemá ani polovinu hodnoty té nejcennější světové, kterou je s téměř 70 miliardami eur Apple.

"Evropa je ´kontinentem spotřebního zboží´, Severní Amerika je silná v IT a technologiích a Apple je s hodnotou 69,7 miliardy eur nejcennější značkou světa. Asie je silná ve finančních službách," uvedl ředitel vídeňského institutu Gerhard Hrebicek. Evropa má podle něj dvakrát tolik značek co Severní Amerika, ale americké značky mají zase dvakrát větší hodnotu než ty evropské.

Institut zkoumal více než 3000 značkových firem ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích a jejich hodnota byla porovnána se značkami v Americe a Asii.

 

Právě se děje

Další zprávy