Portál YouTube.com intenzivně jedná s hudebními vydavatelstvími Warner Music a EMI o bezplatném poskytování všech jejich hudebních videoklipů. Nic není zadarmo, ale platit nebudou uživatelé - vše bude hrazeno z reklamy.
Hudební videa by pak byla k dispozici na stránkách YouTube nejen ke zhlédnutí, ale dokonce ke stažení.
Tento koncept by mohl otřást zatím pevnou pozicí největšího světového online prodejce hudby iTunes, což je divize společnosti Apple. Na jejich serveru mohou zákazníci získat jednu písničku za 99 centů, tedy asi 21 korun.
Máme Paris Hilton
Na stránce YouTube.com si návštěvníci denně prohlédnou až 100 milionů krátkých videí. Stránka byla původně téměř bez reklamy a to ze dvou důvodů.
Zadavatelé reklamy nechtěli být spojování s mnohdy nevhodnými či závadnými domácími videy a zakladatelé stránek nechtěli nadměrnou reklamou odradit uživatele.
YouTube nedávno spustil i vlastní internetový televizní kanál, jehož hlavním tahákem je Paris Hilton. Zde již bude reklama hlavním zdrojem příjmů. Jedním z důvodů výrazných změn ve strategii může být podle některých analytiků chystaný prodej serveru.
Stránka YouTube.com byla založena před 18 měsíci dvěma kalifornskými mladíky Stevem Chenem a Chadem Hurleym, kteří se potkali jako zaměstnanci společnosti PayPal.