A mají proč. Podle agentury Reuters by o místo mohly přijít až čtyři tisíce zaměstnanců. Ze současných asi 5,5 tisíc by zůstalo jen patnáct set.
To potvrzují i odboroví předáci. Proto již druhý den probíhají před továrnou protesty.
Vedení společnosti VW, do jejíhož impéria patří také mladoboleslavská automobilka Škoda, se brání a tvrdí, že propouštět bude co možná nejméně a pokusí se zachovat pracovní místa.
Velké změny
"Vedení bruselské divize Volkswagenu dnes zahájilo se zástupci zaměstnanců rozhovory o příslušné koncepci, podle které se již Golf v budoucnosti nebude vyrábět ve třech továrnách v západní Evropě, ale ve dvou, v Moselu a Wolfsburgu," uvedla společnost.
Zrušení výroby Golfu je součástí firemního programu na snížení nákladů a posílení ziskovosti.
To se ale dotkne nejen Belgie, ale mnohem více například Německa. Tam by o práci mohlo přijít až dvacet tisíc zaměstnanců. Západoevropské továrny podle Volkswagenu nejedou na plný výkon, přestože firma zvyšuje tržní podíl. A výrobu je prý třeba sladit s nasyceným trhem.
Nový ředitel i továrna
Omezení výroby přichází jen několik dní poté, co dozorčí rada oznámila stavbu nové továrny v Indii a výměnu na postu generálního ředitele.
Od příštího roku celému koncernu bude šéfovat současný ředitel Audi Martin Winterkorn. Důvod, proč současný generální ředitel Bernd Pischetsrieder odchází, firma nezveřejnila.
Volkswagen je největším evropským výrobcem aut, do jehož portfolia patří i česká Škoda Auto, Audi, Bentley, či Bugatti.