Výsledky šokovaly většinu analytiků, kteří podle agentury Bloomberg automobilce přisuzovali pouze 1,65 miliardy eur, ve skutečnosti to bylo o 1,1 miliardy více.
Za úspěchem německé automobilky stojí především její divize Audi a Škoda. Zatímco Audi zabodovalo především díky sportovně laděným kouskům, Škoda zaujala hlavně octavií a úspěch si připsal i Roomster.
Octavia předčila fabii
Z 550 tisíců aut, které z pásů Škody sjely, byla celá polovina z modelové řady Octavia. To je poprvé od uvedení obou typů do výroby.
"Nárůst prodejů Škoda Auto byl větší než nárůst celkového trhu. Automobilka tak potvrdila svou důležitou roli na evropských trzích a dokázala využít rostoucího potenciálu na trzích v Asii," komentoval výsledek Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto.
Audi má na svém kontě 905 tisíc prodaných kousků, tedy o deset procent více než v roce 2005.
Dobrý, ale náročný rok
Volkswagen předpokládá, že i letošní rok bude jeho byznys úspěšný. Přitom ale automobilku čekají radikální změny.
Martin Winterkorn, šéf Audi, přiznává, že firma nepřijde s žádnou novinkou a boj o zákazníka tedy přitvrdí.
K tomu přichází vedení s radikálním restrukturalizačním plánem, který počítá s tím, že až dvacet procent zaměstnanců v západní části Německa přijde o práci. Na úřadu práce by tak mohlo skončit až 20 tisíc Němců.
S napětím bude management Volkswagenu očekávat i rozhodnutí Evropského soudu o zákoně, který Dolnímu Sasku zajišťuje velké pravomoci při rozhodování v automobilce, přestože není největším akcionářem.
Soud zřejmě rozhodne, že zákon jde proti nařízením EU a bude zrušen. Poté si své k řízení firmy řekne i firma Porsche, která drží 27 procent akcií. Nyní má stejné rozhodovací právo jako dolnosaská vláda s pouhými dvaceti procenty.