Velká čokoládová bitva. Dva giganti touží po Cadbury

Martin Novák Martin Novák
18. 11. 2009 17:50
Britského výrobce chce převzít Kraft Foods, zájem naznačily i Hershey a Ferrero
Čokoláda Cadbury
Čokoláda Cadbury | Foto: Cadbury

Londýn - Na čokoládovém trhu se schyluje k dramatickému souboji. O převzetí britského výrobce sladkostí Cadbury.

Zájem mají podle listu Wall Street Journal už dva velcí hráči. Po americkém Kraft Foods zvažují investici společně další americký gigant Hershey s italským výrobcem cukrovinek Ferrero.

Zatímco Kraft chce Cadbury převzít za více než šestnáct miliard dolarů (necelých 300 miliard korun), Hershey a Ferrero zatím nic konkrétního nezveřejnily.

"Stále zvažujeme naše možnosti a alternativy," cituje deník mluvčí firmy Hershey.

Vedení Cadbury nabídku Kraft Foods odmítlo. Částka se vedení britské společnosti zdá malá.

Wall Strett Journal připomíná, že v sázce je především britský trh. Britové jsou totiž vyhlášení milovníci čokolády a sladkostí. A kdo převezme Cadbury, získá právě na ostrovech velký podíl na trhu.

Kakaové boby
Kakaové boby | Foto: Reuters

Hershey je silný v Severní Americe, ale rád by pronikl i do Evropy. Ferrero má zase největší odbyt v Německu, Francii a Itálii.
Italský výrobce je proslulý především díky Nutelle a čokoládovým kuličkám Ferrero-Rocher.

Někteří experti ale pochybují, že by americko-italská nabídka uspěla. „Není to nemožné, ale jsem k jejich plánu skeptický," řekl agentuře Reuters Alex Molloy z Credit Suisse.

Cadbury existuje už 185 let, cukrář John Cadbury otevřel první obchod v Birminghamu v roce 1824.

Momentálně je druhým největším výrobcem cukrovinek na světě po Mars-Wrigley. Produkuje čokoládu Dairy Milk nebo bonbóny Halls. Zaměstnává 45 tisíc lidí v 60 zemích.

Pokud by došlo ke spojení Kraft Foods a Cadbury, roční tržby takového kolosu by se podle expertů pohybovaly kolem padesáti miliard dolarů.

 

Právě se děje

Další zprávy