Londýn - Britsko-nizozemský výrobce potravin a spotřebního zboží Unilever hodlá do konce příštího roku snížit počet svých produktů o 30 procent. Pracuje rovněž na zrušení zhruba 2000 pracovních míst. Informovala o tom agentura Reuters. Unilever podle svých internetových stránek zaměstnává po celém světě přes 173 000 lidí.
Firma svými kroky reaguje na slabou globální poptávku. V příštím roce hodlá společnost díky snížení počtu zaměstnanců, změnám v dodavatelském řetězci a opatřením ke zvýšení efektivity ušetřit 500 milionů eur (téměř 14 miliard korun).
Firma uvedla, že bude pokračovat v prodeji značek, které pro ni nejsou klíčové a nemají dostatečně dobré výsledky. Prodej značek by se měl podle Unileveru týkat zejména potravinářské divize.
Unilever již v roce 2010 uzavřel svůj závod v Nelahozevsi na Mělnicku a ukončil výrobu v České republice. Nadále v tuzemsku prodává rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Perla nebo Hera a kořenicí směsi či omáčky značky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove nebo Rexona.