Tesco zamířilo za oceán

aju
10. 2. 2006 11:52
Londýn - Vrhneme se i do Spojených států. Oznámil to největší evropský řetězec supermarketů Tesco.
Obchodní řetězce před propuknutím vánočních nákupů horečně otevírají nové velkoprodejny.
Obchodní řetězce před propuknutím vánočních nákupů horečně otevírají nové velkoprodejny. | Foto: Aktuálně.cz

Tesco oznámilo, že ročně utratí na pronikání na trh největší ekonomiky světa 435 milionů dolarů. Od příštího roku by tak měla firma otevřít řetězec menších obchodů.

Pro trh je to v zásadě překvapivý tah. Britská firma se Americe dlouho vyhýbala a její mezinárodní expanze se vydávala směrem rychle rostoucích trhů, jako jsou Čína nebo Indie.

"Spojené státy jsou největší ekonomikou světa s růstovými předpověďmi. Dlouho jsme tento trh zkoumali a nyní je nejvhodnější chvíle na vstup na něj," citovala agentura AP šéfa Tesca Terryho Leahyho.

Podle odhadů, které si Tesco nechalo zpracovat, je roční hodnota amerických nákupů potravin 600 miliard dolarů. A v příštích pěti letech by měla ještě poskočit o 40 procent.

Analytici byli v hodnocení kroku britské firmy mírně optimističtí. "Přestože je to nečekané, jde určitě o zajímavou událost v oblasti supermarketů. Tesco se totiž už velmi dlouho nezapojilo do žádné soutěže o menší řetězce v Americe," uvedl Richard Ratner, analytik ze Seymour Pierce.

Vloni se společnost dostala na čínský trh, když koupila padesátiprocentní podíl v tamním řetězci Hymall. celkem působí na dvanácti trzích mimo Británii, včetně České repubuliky, kde se dohodla na převzetí obchodů konkurenčního Carrefouru.

 

Právě se děje

Další zprávy